جراحی زیبایی

لیزر لیپولیز ران

لیزر لیپولیز ران

لیزر لیپولیز یک روش نوین در زمینه کانتورینگ و پیکر تراشی بدن می باشد که همواره این روش توسط جراحان متخصص زیبایی به منظور فرم دهی جزئی به نواحی مختلف بدن توصیه می شود.از لیزر لیپولیز برای آب کردن چربی نواحی مختلف بدن از جمله ران پاها، شکم، پهلوها، بازو و… استفاده می شود؛ اما انجام لیزر لیپولیز ران یکی از پر کاربردترین روش های لیزر لیپولیز می باشد که اغلب در کشورهای آسیایی این عمل زیبایی کاربرد دارد و متقاضیان این عمل زیبایی اکثرا خانم ها هستند.

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چگونه با وجود رژیم های غذایی متنوع و ورزش های مختلف امروزه افراد از لیزر لیپولیز برای از بین بردن توده های چربی در نواحی خاص از بدن خود استفاده می نمایند؟ در پاسخ به این سوال لازم است که پیش از انجام هر بحثی یک نظریه علمی را تشریح نماییم.

مطابق با پژوهش های انجام شده دانشمندان بر این اعتقادند که پس از بلوغ سلول های چربی موجود در بدن، در تعداد ثابت باقی می مانند و تنها حجم و اندازه آن ها با توجه به مقدار چربی که بدن تمایل به ذخیره آن دارد، تغییر می کند. بر همین اساس گاهی ممکن است فرد وزن و قد متعادلی داشته باشد و به لحاظ شاخص های سلامتی در یک وضعیت ایده آل قرار بگیرد؛ اما در برخی نواحی از بدن خود همچون ران پا، شکم، پهلوها و… با حجم انبوه و نامتعادلی از چربی مواجه باشد.

بنابراین با توجه به آنکه اینگونه انباشت های چربی در بدن، نوعی چاقی موضعی به شمار می آیند و لذا از بین بردن چربی های موضعی با گرفتن رژیم و انجام حرکات ورزشی گوناگون قطعا کار دشوار و زمانبری می باشد، به همین جهت در چنین مواقعی افراد از روش های درمانی لیزر برای از بین بردن این چربی ها استفاده می کنند.

لیزر لیپولیز ران چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفتیم لیزر لیپولیز ران یکی از روش های نوین و پر کاربرد در زمینه لیپوماتیک یا پیکر تراشی بدن می باشد. که با کمک این روش به راحتی می توان توده های انبوه چربی را که به شکل نامتناسب و ناموزون در بخش های مختلف ران انباشته شده اند را از بین برد و ران های خوش فرم و قرینه ایجاد نمود.

برای انجام لیزر لیپولیز ران همواره توصیه می شود : پیش از انجام عمل با یک جراح متخصص زیبایی در این زمینه مشورت نموده و از او در ارتباط با چگونگی انجام عمل و تاثیر آن راهنمایی بخواهید، چرا که انجام این عمل زیبایی به شرایط جسمانی و سلامت بدنی فرد وابسته است و همچنین همه افراد قادر به انجام لیزر لیپولیز نمی باشند. در نتیجه بهتر است قبل از هر گونه اقدام با یک جراح متخصص زیبایی در این زمینه مشورت نمود.

در خصوص چگونگی انجام لیزر لیپولیز ران باید بگوییم که در ابتدای عمل ، جراح متخصص زیبایی هر یک از ران های پا را به چهار قسمت جلو پا، پشت پا، داخل ران و خارج ران تقسیم می کند.

پس از انجام این مرحله یک سوراخ کوچک تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی روی پوست ایجاد می نمایند و به وسیله این سوراخ پروب فیبر نوری توسط جراح متخصص به زیر پوست بیمار وارد می شود تا انرژی لیزر بر بافت های چربی نفوذ کرده و سلول های آن را تخریب نماید.

اکنون پس از تخریب بافت های چربی جراح متخصص زیبایی باید سلول های تجزیه شده را از بدن بیمار خارج نماید و برای این کار دو روش وجود دارد.

سلول های چربی تجزیه شده به وسیله انرژی لیزر به ماده روغنی تبدیل می شوند و بسته به میزان و حجم توده های چربی، این ماده روغنی به مرور زمان و به وسیله متابولیسم طبیعی سیستم بدن ازاندام ها خارج می شود؛ اما در صورتی که حجم بافت های چربی در بدن زیاد بوده باشد این مایع روغنی توسط دستگاه ساکشن مکیده شده و از بدن بیمار خارج می شود.

انتخاب بهترین روش درمانی چاقی موضعی

امروزه روش های درمانی متنوعی در زمینه رفع بیماری ها و مشکلات چاقی موضعی در سرتاسر جهان به وجود آمده است و جراحان متخصص زیبایی بسته به نوع وضعیت چاقی افراد و شرایط جسمانی مختلف بیماران برای هر فرد یک روش خاص را توصیه و استفاده می کنند؛ اما اینکه کدام روش به عنوان بهترین روش درمانی چاقی موضعی شناخته شده باشد، سوالی است که می خواهیم در این بخش به آن بپردازیم.

همانطور که گفتیم امروزه روش های متنوعی در جهت رفع مشکلات چاقی موضعی در جهان توسط جراحان متخصص زیبایی انجام می شود که از جمله آن ها می توان به عمل های لیپوپلاستی با ساکشن، لیپوساکشن با اولتراسونیک و لیپوساکشن PAL اشاره کرد.

در این دسته از روش های درمانی می توان به راحتی حجم بزرگ و انبوهی از توده های چربی را از بین برد؛ اما توجه داشته باشید که این دسته از عمل های زیبایی عوارض زیادی را برای بیمار به دنبال دارند که از جمله این عوارض ایجاد کبودی و تورم در ناحیه های درمانی و دوره های نقاهت طولانی می باشد.

همچنین ممکن است با این روش های درمانی به عصب پوست نیز آسیب جدی وارد شده و لذا بی حسی دائمی پوست برای بیمار به وجود آید.

در کنار روش های درمانی موجود در جهان لیپولیز لیزری نیز روشی است که امروزه برای کاهش توده های چربی بدن و رفع چاقی موضعی توسط جراحان زیبایی به کار برده می شود. در این روش می توان در مدت زمان کوتاهی حجم انبوهی از چربی های موجود در نواحی مختلف بدن را از بین برد، بدون آنکه عوارض سنگین پس از عمل را متحمل شد.

دوره نقاهت پس از عمل در لیپولیز لیزری بسیار کوتاه بوده و برخلاف سایر روش های درمانی خبری از کبودی پوست و تورم نواحی درمانی وجود ندارد.

بنابراین با استفاده از لیزر لیپولیز و انواع مختلف آن به راحتی و بدون نگرانی می توان چربی های انباشت شده در نواحی مختلف بدن از جمله ران پاها، شکم، پهلوها و… را از بین برد.

سوالات متداول لیزر لیپولیز ران

آیا لیزر لیپولیز ران می تواند برای افراد خطر آفرین باشد و عوارض متعددی را برای بیمار به وجود آورد؟

لیزر لیپولیز ران نیز می تواند در صورت رعایت برخی نکات و توصیه های پزشکی برای بیمار خطراتی را به همراه داشته باشد و عوارض متعدد را برای او به وجود آورد؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که در صورت مراجعه به یک جراح متخصص زیبایی پیش از انجام عمل و مشورت با او می توان این عمل را به بهترین نحو به انجام رساند و از بروز عوارض احتمالی و خطرات آن جلوگیری نمود.

در دوره نقاهت پس از عمل لیزر لیپولیز ران باید چه اقداماتی از طرف بیمار انجام شود؟

در دوره نقاهت پس از عمل لازم است به یک سری نکات و توصیه های پزشکی توجه داشت که از جمله این توصیه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اجتناب از فعالیت های بدنی شدید یا ورزش به مدت یک یا دو هفته پس از عمل

استفاده از آنتی بیوتیک ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک

خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان پس از عمل به مدت 2 الی 3 روز

اجتناب از مصرف الکل به مدت 12 روز

لیزر لیپولیز ران برای چه افرادی مناسب می باشد؟

همه افراد می توانند لیزر لیپولیز ران را انجام دهند؛ اما گاهی شرایط جسمانی فرد موجب می شود که جراح متخصص زیبایی از سایر روش های درمانی برای رفع چربی های موضعی بدن بیمار استفاده نماید، به همین جهت لازم است که قبل هر گونه اقدام جراح شرایط جسمانی فرد را بررسی نموده و همچنین افراد بالای 18 سال مجاز به انجام این عمل می باشند.

مراحل انجام عمل لیزر لیپولیز ران شامل چه مراحلی است؟

برای انجام این عمل نیز مانند تمام عمل های جراحی لازم است که در ابتدا جراح شرایط جسمانی شما را بررسی نماید تا مطمئن شود این عمل برای شما خطرآفرین نمی باشد. سپس با تجویز پزشک در بیمارستان بستری شده و پس از تکمیل فرم های بیمارستانی و رضایت نامه های پیش از عمل، در بیمارستان تحت نظر قرار می گیرد تا عمل جراحی شما توسط جراح به طور کامل به انجام رسد و سپس به دستور پزشک از بیمارستان مرخص می شوید.

با انجام عمل لیزر لیپولیز ران چه مشکلاتی را می توان برطرف نمود؟

با استفاده از لیزر لیپولیز ران نه تنها می توان چربی های انباشت شده در قسمت ران و مشکلات چاقی موضعی در این ناحیه را از بین برد بلکه مشکلات سلولیتی ران را نیز می توان بر طرف نمود و پوستی کشیده با ران های صاف و خوش فرم به وجود آورد.

One thought on “لیزر لیپولیز ران

  1. N Khamse گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم آیا لاغری با این روش قابل برگشته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *