خدمات پوست

لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان

در زمان های نه چندان دور، تنها خانوم ها برای از بین بردن موهای زائد بدن خود، از لیزر درمانی استفاده می کردند. اما امروزه آقایان نیز به این موضوع پی برده اند، که لیزر موهای زائد مردان، نیز می تواند بسیار کاربردی و موثر باشد. در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه باید در رابطه با لیزر موهای زائد مردان دانست، آشنا کنیم.

مزایای لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان، علاوه بر نظافت بدن، می تواند از جنبه زیبایی شناسی نیز برای آنها مفید باشد. همچنین از آنجایی که وجود موهای زائد در بدن آقایان معمولا زیاد می باشد خیلی از آقایان با تراشیدن یا اصلاح آنها مشکل دارند زیرا استفاده از روش های معمول شیو می تواند بسیار آزاردهنده باشد. همینطور نیاز است در فاصله زمانی کوتاه عمل شیو را تکرار نمایند که بسیار وقت گیر است.

اما استفاده از روش لیزر درمانی می تواند با سرعت بیشتری اصلاح موهای زائد را انجام دهد. همچنین پس از چندین جلسه لیزر فرد به نتیجه دلخواه خود دست پیدا می کند و پوستی صاف و تمیز خواهند داشت.

لیزر موهای زائد مردان، چه کمکی به ورزشکاران می کند؟

مردان ورزشکار در حوزه های مختلف مانند بدنسازی، دوچرخه سواری، فوتبال، والیبال و … به دلیل سوخت و ساز بالای بدن، بسیار عرق می کنند که این تعرق در صورت وجود موهای زائد، تقریبا دو برابر می گردد. همین موضوع می تواند باعث مشکلاتی مانند عرق سوز شدن برخی نواحی بدن، شود که با انجام لیزر موهای زائد مردان، می توانند از این حجم تعرق بکاهد.

به طور مثال ورزشکارانی که در حوزه دوچرخه سواری فعالیت دارند، در ناحیه پا و کشاله های ران سوخت و ساز و تحرک بیشتری دارند که می تواند موجب عرق کردن و مشکلاتی در این ناحیه شود بنابراین استفاده از روش لیزر موهای زائد، می تواند این مشکل را تا میزان قابل توجهی رفع نماید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد مردان

برای نتیجه گیری بهتر و موثر تر و با رعایت نکات قبل از لیزر موهای زائد، نیاز است آقایان 6 تا 8 جلسه تحت لیزر درمانی قرار گیرند. همچنین بهتر است فاصله میان دو جلسه لیزر، زمانی حدود 6 تا 8 هفته باشد. پس از تکمیل کردن تعداد جلسات لیزر، حدود 40 تا 70 درصد از موهای زائد به طور کامل از بین خواهند رفت.

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد مردان

موهای زائد را بتراشید:

قبل از اینکه برای لیزر موهای زائد اقدام نمایید نیاز است تا قسمت هایی از بدن که قصد دارید لیزر نمایید، به طور کامل بتراشید. در این صورت اشعه لیزر می تواند با قدرت بیشتری فولیکول های مو را در زیر پوست از بین ببرد. همچنین قبل از لیزر موهای زائد مردان، بهتر است از برنزه کردن و قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور مستقیم خورشید، خودداری کنید.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید:

زیرا پوست در معرض نور مستقیم خورشید، گرمای زیادی را دریافت می نماید. از طرفی لیزر درمانی نیز به کمک گرما انجام می گیرد. همین موضوع می تواند موجب سوختگی پوست پس از لیزر موهای زائد گردد.

پوست خود را بهتر بشناسید:

معمولا استفاده ازبهترین دستگاه های لیزر موهای زائد و تنظیم قدرت آنها، با توجه به رنگ و ضخامت پوست استفاده می گردد. مثلا برای افرادی که دارای پوست های روشن و نازکتری هستند، از اشعه های ضعیف تری استفاده می شود و به طبع برای افراد با پوست های تیره و کلفت، به اشعه هایی با قدرت بیشتری نیاز است.

از عوارض موقت نهراسید:

از آنجایی که لیزر درمانی با سرعت نسبتا بالایی انجام می گردد. به طور مثال لیزر موهای زائد قفسه سینه آقایان، نهایتا 20 دقیقه طول می کشد. به همین دلیل ممکن است پس از انجام لیزر درمانی، پوست دچار سوختگی های موقت شود. استفاده از کرم های آلوورا و خنک کننده می تواند طی چند روز این سوختگی ها را رفع نماید. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

به سرعت برای جلسه بعدی لیزر اقدام نکنید:

به این نکته توجه داشته باشید که، میان دو جلسه لیزر حداقل شش هفته باید فاصله وجود داشته باشد. در صورت کمتر شدن این فاصله، ممکن است عوارضی مانند سوختگی برای پوست شما ایجاد شود. از طرفی نتیجه لیزر درمانی آنگونه که باید باشد، نخواهد شد. و در نهایت موهای زائد کمتری از بین خواهند رفت.

آیا لیزر موهای زائد مردان، آسیب زننده است؟

امروزه دستگاه های متفاوت و پیشرفته ای برای لیزر درمانی، طراحی و تولید شده اند که میزان آسیب های لیزر درمانی را به شدت کاهش داده اند. دستگاه هایی که دارای تجهیزات خنک کننده می باشند، از سوختگی احتمالی پوست در اثر گرمای لیزر، جلوگیری می کنند. در برخی موارد نیز در صورتی که فرد احساس درد داشته باشد از کرم های بی حس کننده روی پوست استفاده می کند. در این صورت احساس درد در طول لیزر حس نخواهد شد. از طرفی استفاده از روش لیزر برای رفع موهای زائد، بسیار کم خطرتر و درد ناشی از آن بسیار کمتر از روش اپیلاسیون می باشد.

 سوالات متداول لیزر موهای زائد مردان

1-لیزر موهای زائد مردان، علاوه بر از بین بردن موهای زائد چه فایده دیگری برای آنها دارد؟

اصلاح موهای زائد بدن نه تنها سبب سفیدی و زیبایی و طراوت پوست می شود بلکه از تجمع باکتری ها در زیر موهای بلند و پرپشت جلوگیری می کند و مانع از عرق سوز شدن در فصل تابستان می شود.

2-آیا لیزر موهای زائد مردان، به بدن آنها آسیب می زند؟

تصور بسیاری از مردم این چنین است که لیزر درمانی به خصوص برای آقایان مضرات زیادی دارد اما با وجود دستگاه های پیشرفته هیچ گونه ضرر و زیان برای پوست وجود ندارد بلکه مستقیم به روی فولیکول مو تاثیر می گذارد.

3-قبل از لیزر موهای زائد مردان، چه نکاتی را باید رعایت نمود؟

عموما آقایان اطلاعات چندان زیادی در مورد لیزر درمانی و نحوه درمان و همچنین آمادگی های قبل از لیزر موهای زائد ندارند بنابراین توصیه می شود قبل از اقدام هرگونه عملی بهتر است با متخصصین پوست و مو در کلینیک زیبایی مشورت کنند.

4-آیا لیزر موهای زائد مردان باعث ناباروی آنها می شود؟

خیر . به دلیل اینکه دستگاه لیزر تنها یک میلیمتر به لایه پوست وارد می شود بنابراین هیچ گونه آسیبی به لایه داخلی و تخمک ها نمی گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *