جراحی زیبایی

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ از روش های مدرن جایگزین عمل زیبایی بینی است. اغلب افراد تصور می کنند تنها روشی که برای اصلاح فرم بینی وجود دارد، جراحی زیبایی بینی است. این نوع جراحی دردناک و طاقت فرسا است، دوره نقاهت طولانی مدت و هزینه ی زیادی دارد؛ به همین دلیل اغلب افراد از انجام این نوع جراحی منصرف می شوند. امروزه روش های اصلاح فرم بینی جایگزین روش تهاجمی و دردناک جراحی زیبایی شده که لیفت بینی با نخ از جمله این روش هاست. این روش مقرون به صرفه تر و ساده تر است و افراد بیشتری شرایط استفاده از آن را خواهند داشت. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری درباره لیفت بینی با نخ در اختیار شما خواهیم گذاشت.

لیفت بینی با نخ چگونه انجام می شود

در روش لیفت بینی با نخ، جراح متخصص زیبایی با استفاده از نخ های قابل جذب و سازگار با بدن انسان اقدام به بالا کشیدن بینی می کنند. نخ مورد استفاده در لیفت بینی بسیار نازک است و جنس آن پلی دی اکسانون می باشد. در جلسه لیفت، ابتدا محل درمان که شامل بینی و اطراف آن است، توسط کادر درمان تمیز و ضد عفونی می شود. در صورت صلاحدید جراح متخصص زیبایی از مواد بی حسی موضعی مانند لیدوکائین روی محل استفاده می شود.

پس از بی حسی، جراح متخصص زیبایی، شروع به وارد کردن نخ ها به قسمت های خاصی از بینی می کند. تعداد نخ های مورد نیاز برای لیفت بینی ممکن است متغیر باشد، اما اغلب 4 تا 8 نخ کافی است. نخ ها با سوزن های بسیار ریز به بخش های نرم بینی وارد می شوند. با ورود این نخ ها به بینی، جراح متخصص زیبایی شکل دلخواه بینی را فرم می دهد تا نخ ها بینی را در همان شکل نگه دارند.

دوره نقاهت لیفت بینی با نخ

دوره نقاهت لیفت بینی با نخ معمولا یک هفته طول می کشد، اما برخی مراقبت های ویژه برای رسیدن به نتیجه دلخواه لازم است رعایت شوند. در 24 ساعت پس از لیفت بینی با نخ، بیشترین مراقبت از بینی نیاز است. در صورت داشتن درد، می توانید از قرص های تجویز شده توسط جراح متخصص زیبایی خود استفاده کنید؛ اما توصیه می شود به صورت سر خود از هیچ دارویی استفاده نکنید. بهتر است تا سه روز در معرض نور مستقیم و داغ آفتاب قرار نگیرید و در صورت بیرون رفتن از خانه مرتبا از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

تا حدودا دو هفته پس از لیفت بینی با نخ نباید در معرض گرمای شدید قرار بگیرید و به همین دلیل رفتن به سونا و جکوزی در این مدت توصیه نمی شود. فعالیت های شدید بدنی که باعث تعریق زیاد و بالا رفتن دمای بدن می شوند نیز بهتر است تا مدتی انجام نشوند. از بینی خود در برابر فشار های مختلف و مالش به سطوح دیگر مراقبت کنید. استفاده از عینک و ماسک های که به بینی فشار وارد می کنند، ممنوع است. از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین های E، A و C یا داروهای ضد انعقادی مانند آسپیرین خودداری کنید. در صورت داشتن هر گونه درد یا علائم غیر طبیعی و آزار دهنده بهت است سریعا با جراح متخصص خود تماس بگیرید.

مزایا لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ نسبت به روش تهاجمی مشابه آن یعنی جراحی زیبایی بینی، مزایای بسیاری دارد. این دو روش اغلب نتایج مشابه دارند، اما لیفت بینی با نخ هزینه بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد. علاوه بر هزینه کم آن، خطر کم این روش زیبایی است. نتایج حاصل از لیفت بینی با نخ، طبیعی هستند و پایداری نسبتا طولانی دارند. دوره نقاهت این روش کوتاه است و پس از انجام آن ترکیب صورت به هم نمی ریزد و کبودی خاصی روی صورت به وجود نمی آید. در اغلب موارد نیز بیمار بلافاصله پس از انجام لیفت بینی می تواند آرایش کند. عوارض این روش نسبت به جراحی کمتر است و در صورت عدم رضایت از نتایج برگشت پذیر است.

عوارض لیفت بینی با نخ

با توجه به اینکه لیفت بینی با نخ یک روش غیر تهاجمی و آسان است، عوارض چندانی نخواهد. با این حال مانند تمامی روش های کلینیکی زیبایی ممکن است برخی عوارض عمومی برای بیمار به وجود بیایند. این عوارض به طور کلی موقتی بوده و ماندگاری آن ها بین چند ساعت تا چند روز است. برخی از این عوارض را در ادامه می بینید:

  • تورم و باد کردن بینی تا چند ساعت
  • قرمزی جزئی اغلب در ناحیه تزریق
  • کبودی
  • عفونت که در موارد حاد ممکن است پیش بیاید.
  • درد
  • خونریزی جزئی در محل تزریق
  • پس زده شدن نخ ها توسط سیستم ایمنی بدن و بازگشت بینی به حالت اولیه خود

سوالات متداول لیفت بینی با نخ

1-هزینه لیفت بینی با نخ چگونه محاسبه می شود؟

هزینه لیفت بینی به عوامل متعددی مانند تعداد و نوع نخ های مورد استفاده، جراح متخصص زیبایی، موقعیت جغرافیایی کلینیک و شرایط بیمار بستگی دارد و می تواند متغیر باشد. برای اطلاع از قیمت ها می تواند با کلینیک مورد نظر خود تماس گرفته و با کادر درمانی مشورت کنید.

2-نتایج نهایی لیفت بینی چقدر پس از لیفت بینی قابل مشاهده  است؟

نتیجه لیغت بینی با نخ بلافاصله پس از انجام جلسه اول قابل مشاهده است؛ با این حال به دلیل تورم، التهاب و قرمزی احتمالی محل درمان، ممکن است ظاهر نهایی بینی یک هفته پس از لیفت با نخ نمایان شود.

3-ماندگاری نتایج لیفت بینی با نخ چگونه است؟

بسته به شرایط و متابولیسم بدن بیمار ممکن است بین 1 تا 2 سال ماندگاری نتایج متغیر باشد. نخ های تزریق شده به بینی پس از مدتی جذب بدن می شوند و رشته های کلاژن ساخته شده در اطراف این نخ ها تعیین می کنند که چقدر بینی در حالت لیفت شده باقی می ماند. در برخی از بیماران نیز ممکن است در هفته های اول پس از لیفت، بدن به طور طبیعی نخ ها را پس بزند.

4-آیا لیفت بینی با نخ دردناک است؟

لیفت بینی با نخ روشی است که اعلب بدون درد انجام می شود. سوزن های مورد استفاده در این روش بسیار ریز هستند و باعث ایجاد درد نمی شوند؛ با این حال ممکن است بیمار هنگام ورود سوزن به بینی احساس سوزش یا فشار داشته باشد که در صورت صلاحدید جراح متخصص زیبایی در این شرایط از مواد بی حسی استفاده می شود.

5-آیا پس از جذب نخ ها بینی شکل اصلاح شده خود را حفظ می کند؟

در مدت زمانی که نخ ها در بینی قرار دارند، رشته های کلاژن فراوانی در اطراف آن ها ساخته می شوند که نقش همان نخ را ایفا می کنند. پس از جذب نخ به بدن، این رشته های کلاژن بینی را تا مدت زیادی به صورت لیفت شده نگه می دارند. البته پس از گذشت تقریبا 2 سال، نتایج به تدریج شروع به از بین رفتن می کند و در صورت علاقه می توانید دوباره لیفت بینی با نخ را انجام دهید.

2 thoughts on “لیفت بینی با نخ

  1. فاطمه گفت:

    لیفت بینی با سوزن درد داره؟

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      تجهیزاتی که برای این کار در نظر گرفته می شود کاملا حرفه ای است و عملیات لیفت بینی با نخ تحت بی حسی کامل انجام می شود و بیمار هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *