خدمات پوست

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل

با گذشت زمان و فرا رسیدن دوره میانسالی حجم صورت اغلب افراد کاهش پیدا می کند. کاهش حجم صورت یکی از دلایلی است که باعث پیر و شکننده نشان داده شدن صورت می شود. کاهش حجم باعث ایجاد عارضه های پوستی چون چین چروک، افتادگی پوست، نازک شدن بافت پوست و افتادگی پلک ها می شود.

بسیاری از افرادی که دچار کاهش حجم پوست و عوارض ناشی از افزایش سن می شوند برای بازگرداندن نشاط وشادابی پوست روش های متعددی را امتحان می کنند. یکی از این روش ها تزریق ژل به صورت است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

تزریق ژل چیست

تزریق ژل یکی از روش های نوین جوانسازی صورت است که در آن با تزریق فیلر به پوست، کاهش حجم پوست را جبران می کند و باعث جوانسازی پوست می شود. فیلر یا ژل به موادی گفته می شود که به پوست تزریق و باعث پر کردن و افزایش حجم پوست می شوند.

تزریق ژل برای رفع چین و چروک، رفع افتادگی پلک و صورت، رفع گودی ها و تیرگی زیر چشم، افزایش حجم لب ها و بسیاری موارد دیگر موثر است. یکی از مزایای این روش ماندگاری بالای نتایج آن می باشد که در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

تزریق ژل چقدر ماندگاری دارد

به طور کلی دو نوع فیلر وجود دارد و ماندگاری تزریق ژل نیز به نوع فیلر تزریق شده بستگی دارد. نوع اول فیلر اصطلاحا فیلر های دائمی نام دارند. این ژل ها پس از تزریق، به صورت دائمی در بدن می مانند و جذب بدن نمی شوند. البته این فیلر ها اغلب ایمنی پایین دارند و منجر به عوارض زیادی می شوند؛ با این حال به دلیل تاثیرات دائمی اغلب متقاضیان زیادی دارند.

 نوع دیگر فیلر، فیلر های موقتی است که اغلب از جنس هیالورونیک اسید یا کلاژن هستند. این فیلر ها بهترین نوع فیلر برای جوانسازی پوست و از بین بردن عارضه های ناشی از افزایش سن است. ژل های موقتی همچنین عوارض کمتری دارند و با متابولیسم بدن سازگار ترند.

ماندگاری این فیلر ها تا حد زیادی به بدن بیمار بستگی دارد؛ چراکه متابولیسم بدن افراد با یکدیگر متفاوت است. متابولیسم بدن بیمار است که تعیین می کند ژل تا چه زمانی در بدن باقی می ماند و چه زمانی فیلر جذب می شود. به طور معمول ماندگاری این ژل ها 2 تا 3 سال می باشد.

عامل دیگری که در ماندگاری ژل می تواند موثر باشد، مراقبت های پس از تزریق ژل است که با رعایت آن ها می توان ماندگاری ژل را تا حد زیادی افزایش داد.

انواع ژل موقت و میزان ماندگاری آن ها

ژل های موقت انواع متفاوتی دارند و هر کدام از این ژل ها ماندگاری و مزایای مختص به خود را داراست. در ادامه به معرفی برخی از این فیلر ها می پردازیم:

ژل های رستیلن: این نوع از فیلر ها بر پایه اسید هیالورنیک ساخته می شوند و باعث آبرسانی و جوانسازی فوری پوست می شوند. علاوه بر آن ماندگاری نسبتا بالایی نیز دارند. البته ژل رستیلن خود دارای انواعی است که هر نوع ماندگاری مختص به خود را دارد؛ اما به صورت میانگین ماندگاری این نوع ژل ها حدودا 4 ماه تا یک سال است.

ژل های ژوویدرم: ژل های ژوویدرم نیز دارای مقادیر زیادی اسید هیالورونیک هستند که در جوانسازی و آبرسانی سطح پوست نقش دارند. با توجه به نوع ژل ژوویدرم انتخابی، ماندگاری آن ممکن است 12 ماه تا دو سال به طول بیانجامد.

ژل رادیس: نوعی از فیلر ها که از کلسیم هیدروکسی تشکیل شده اند و اغلب برای رفع چین و چروک از آن استفاده می شود. ماندگاری این ژل اغلب بین 18 ماه تا 24 ماه می باشد

ژل اسکالپترا: این ژل حاوی پلی ال لاکتیک اسید است و برای از بین بردن خطوط عمیق صورت به کار برده می شود و ماندگاری آن حدود 2 سال است.

سوالات متداول ماندگاری تزریق ژل

1-چگونه ژل مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین و مناسب ترین ژل برای تزریق اغلب کار دشواری است. به همین دلیل تنها یک متخصص زیبایی می تواند پس از معاینه و مشاوره، ژل مناسب هر بیمار را تعیین کند.

2-آیا می توان ماندگاری ژل تزریقی را افزایش داد؟

پزشک متخصص زیبایی، با توجه به شرایط هر بیمار مراقبت های خاصی را تجویز می کند که لازم است بیمار برای افزایش ماندگاری ژل تزریقی این مراقبت ها را رعایت کنند. برخی از این مراقبت ها شامل خودداری از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب، خودداری از ورزش های سنگین و پرهیز از ماساژ پوست می باشند. اینکه تا چند روز پس از درمان لازم است مراقبت ها انجام شوند، توسط پزشک متخصص تعیین می شود.

3-تزریق ژل چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

تزریق ژل یک روش کم تهاجم است و اغلب باعث ایجاد عوارض نمی شود؛ با این حال ممکن است عوارضی چون کبودی، ورم یا التهاب را به دنبال داشته باشد. این عوارض اغلب موقتی هستند و از بین خواهند رفت.

4-نتایج تزریق ژل چقدر پس از جلسه درمانی قابل مشاهده است؟

نتایج تزریق ممکن است بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده باشند یا ممکن است حداکثر سه روز پس از تزریق ژل قابل مشاهده شوند؛ این موضوع به عواملی چون شرایط بیمار و نوع ژل تزریقی بستگی دارد.

2 thoughts on “ماندگاری تزریق ژل

  1. هدی گفت:

    سلام ژلی که برای تزریق استفاده می کنید چه مارکی هست و قیمتش چنده؟

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      سلام ژلی که برای نقاط مختلف بدن استفاده می شود برندهای متفاوت با قوام متفاوت می باشد. بنابراین هزینه تزریق ژل نیز بسته به برند و میزان سی سی لازم متفاوت است. توصیه می کنم از کلینیک وقت ویزیت و مشاوره بگیرید تا بعد از معاینه اطلاعات کاملی بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *