مراقبت بعد از پروتز باسن

جراحی های زیبایی برای بهتر و برجسته کردن اندام ها در خانم ها همواره پرطرفدار بوده و هست. روش های برجسته سازی اندام هایی چون سینه و باسن بسیار متنوع هستند. پروتز باسن یکی از روش های برجسته سازی باسن است که امروزه بسیار رایج و پرطرفدار است. قرار دادن پروتز در باسن باعث برجسته شدن آن می شود. برجستگی باسن در بسیاری از خانم ها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آن ها می شود. پس از انجام پروتز باسن برخی مراقبت ها پس از انجام پروتز باسن لازم است رعایت شوند تا پروتز به خوبی جا بگیرد و نتیجه مطلوب حاصل شود. این عمل همانند تزریق چربی باسن به منظور پرحجم کردن باسن است که در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در این باره خواهیم داد.

پروتز باسن چیست؟

پروتز باسن لایه ای سیلیکونی و قابل انعطاف است که شکل آن کاملا شبیه به گلوت های باسن است. این پروتز ها در سایز ها و انواع مختلف در دسترس هستند و اینکه کدام پروتز مناسب بیمار است تنها توسط جراح متخصص زیبایی قابل تشخیص است. در جراحی پروتز باسن بخش هایی از باسن با تشخیص جراح علامت گذاری می شود و سپس باسن در آن محل ها برش می خورد. پس از برش، پروتز مناسب در باسن قرار داده می شود.

عوارض پروتز باسن

پروتز باسن نوعی جراحی است و به همین دلیل روشی تهاجمی تلقی می شود. روش های تهاجمی اغلب عوارض جانبی دارد و برای بهبودی و جلوگیری از عوارض لازم است مراقبت های ویژه ای صورت بگیرد. برخی عوارضی که پروتز باسن ممکن است داشته باشد شامل عفونت، خونریزی داخلی، پس زده شدن پروتز ها، درد، نامتقارنی و خون مردگی می باشد.

مراقبت های لازم پس از پروتز باسن

به منظور جلوگیری از عوارض و تسریع فرآیند بهبودی برخی مراقبت ها بعد از جراحی پروتز باسن لازم است؛ برخی از این مراقبت ها به شرح زیر هستند:

• تا حداقل دو هفته پس از انجام پروتز هیچگونه فشاری نباید به محل درمان وارد شود.
  • تا دو هفته در زمان خوابیدن بیمار باید روی شکم بخوابد.
  • تا یک سال پس از پروتز باسن باید به طور مرتب از گن های طبی استفاده کرد.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک باید به طور مرتب و سر وقت مصرف شوند.
  • در صورت داشتن درد از مسکن هایی که پزشک تجویز کرده است استفاده شود.
  • در طی دو هفته اول از انجام فعالیت های سنگین و ورزش خودداری شود.
  • تا یک ماه پس از انجام پروتز باسن از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری شود.
  • از روش های برنزه کردن تا یک ماه پس از انجام پروتز باسن استفاده نشود.
  • موتور یا اسب سواری تا دو ماه ممنوع می باشد.
  • در زمان نشستن از یک بالشت نرم یا توخالی استفاده شود. از نشستن روی زمین خودداری شود.
  • تا 3 هفته پس از انجام پروتز باسن باید در خانه استراحت کرد.
  • رانندگی تا یک ماه ممنوع است.
  • از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهاب مشابه خودداری شود.
  • به صورت روزانه تا زمانی که بخیه ها جذب می شوند، باید پانسمان عوض شود.
  • از مواد شوینده در محل بخیه ها استفاده نشود.

سوالات متداول مراقبت های پس از پروتز باسن

1-مراقبت های پس از پروتز باسن تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟

دوره نقاهت پس از پروتز باسن بین یک تا دو ماه می باشد و لازم است اغلب مراقبت ها تا پایان این دوره رعایت شوند. توصیه می شود با پزشک خود در تماس مداوم باشید و در مورد مراقبت های لازم از او مشورت بگیرید.

2-آیا سفر با هواپیما باعث برای پروتز باسن ضرر دارد؟

تا یک ماه پس از انجام پروتز باسن بهتر است از سفر با هر گونه وسایل نقلیه خودداری شود؛ اما پس از پایان دوره نقاهت سفر با هواپیما یا هر وسیله نقلیه دیگری مشکلی نخواهد داشت.

3-آیا پس از انجام پروتز باسن می توان تزریق های عضلانی در باسن انجام داد؟

خیر؛ تا زمانی که پروتز در باسن قرار دارد تزریق امکان پدیر نیست؛ چراکه تزریق در عضله انجام می شود و پروتز بین پوست و عضله قرار می گیرد و مانع رسیدن سوزن به عضله می شود. می توان تزریق ها در محل های دیگر و یا به صورت وریدی انجام داد.

4-آیا راه رفتن پس از پروتز باسن مشکلی دارد؟

چند روز پس از پروتز باسن بهتر است بیمار شروع به راه رفتن کند، آهسته قدم بزند و فشار زیادی به باسن وارد نکند. راه رفتن باعث از بین رفتن التهاب در ناحیه درمان می شود.

5-آیا پس از انجام پروتز باسن می توان رابطه جنسی داشت؟

به علت وجود بخیه در ناحیه باسن بهتر است تا دو تا چهار هفته پس از پروتز باسن رابطه جنسی برقرار نشود.