خدمات پوست

میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست؟

میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست

جوانسازی پوست یکی از دغدغه هایی است که با بالاتر رفتن سن اغلب خانم ها و آقایان را درگیر می کند که عوارض پوستی متعددی به دلایل مختلف ممکن است باعث شوند که پوست خسته و پیر به نظر رسیده و ظاهر نامناسبی برای فرد ایجاد کند.

روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که تاثیرات متفاوتی می توانند روی پوست داشته باشند. از جمله روش های موثر و پرطرفدار جوانسازی پوست میکرونیدلنیگ و مزوتراپی است. این روش ها با استفاده از ترکیبات آبرسان و هیالورونیک اسید باعث تحریک کلاژن سازی و افزایش الاستین پوست شده و در نتیجه جوانسازی پوست را منجر می شوند. در ادامه این روش را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

میکرونیدلینگ چیست

میکرونیدلینگ یکی از روش های نوین جوانسازی و زیبایی پوست است که در این روش با استفاده از نوعی دستگاه مخصوص انجام می شود. این دستگاه دارای نوعی غلطک با تعداد زیادی سوزن ریز می باشد.

پزشک متخصص پوست و مو، این غلطک را روی پوست کشیده و باعث ایجاد زخم های بسیار ریز روی صورت می شود و با این کار باعث تحریم کلاژن سازی، ترمیم و جوانسازی قسمت های تحت درمان می شود. علاوه بر آن، میکرونیدلینگ به پوست خاصیت کشسانی فراوانی می دهد و این روش باعث وارد کردن آسیب به پوست نمی شود. زخم ها تنها در لایه بیرونی پوست ایجاد شده و هیچگونه زخمی در لایه اپیدرم یا لایه زیرین پوست ایجاد نمی شود؛ از همین رو این روش خطری نخواهد داشت.

مزوتراپی چیست

مزوتراپی نوعی روش تقویت و بهبود پوست و مو است. در روش مزوتراپی مواد مغذی مورد نیاز پوست یا مو، ویتامین ها و دیگر مواد مفید با نوعی سوزن مخصوص به پوست تزریق می شوند. تزریق مواد مورد نیاز پوست و مو در روش مزوتراپی به لایه میانی پوست تزریق شده و از همین رو تاثیر آن چندین برابر مصرف همان مواد به صورت خوراکی است. مزوتراپی باعث شادابی و لطافت پوست و در صورتی که در پوست سر انجام شده باشد باعث افزایش رشد و ضخامت موها می شود.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

هر دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ روش های جوانسازی صورت و پوست هستند که از آن ها استفاده گسترده می شود. نتیجه آن ها نیز تا حد زیادی مشابه است. مهم ترین تفاوت این دو روش این است که مزوتراپی با تزریق دارو به پوست انجام می شود در حالی که میکرونیدلینگ بدون استفاده از دارو و با استفاده از تحریک طبیعی پوست برای کلاژن سازی انجام می شود. ممکن است پس از میکرونیدلینگ نیز داروها یا لوسین هایی برای ترمیم پوست و بهبود سریع آن تجویز شود؛ اما در طول روش از هیچ گونه دارویی برای درمان استفاده نمی شود.

تفاوت دیگر این دو روش در دوره نقاهت آن ها است. مزوتراپی دوره نقاهت ندارد و اغلب مراقبتی نیز پس از درمان نیاز نیست؛ با این حال میکرونیدلینگ یک روش تهاجمی تر نسبت به مزوتراپی است و از همین رو پس ازدرمان نیاز به مراقبت خواهد داشت و در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد عوارض نیز بشود.

میکرونیدلینگ و مزوتراپی همزمان

میکرونیدلینگ و مزوتراپی به صورت همزمان به عنوان یک روش زیبایی مجزا استفاده می شود که به آن مزونیدلینگ نیز گفته می شود. این روش در واقع نوعی روش ترکیبی جوانسازی پوست است که با استفاده از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی انجام می شود. در این روش با استفاده از میکرونیدلینگ حفره های ریزی در سطح پوست ایجاد شده و با استفاده از این سوزن های ایجاد کننده این حفره ها، مواد مغذی و دارویی مورد نیاز پوست به آن تزریق می شود. در این روش ترکیبی هم مواد غذایی مورد نیاز پوست و داروهای ترمیم کننده به پوست تزریق شده و هم با ایجاد زخم های ریز روی پوست کلاژن سازی و الاستین سازی پوست تحریک می شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ و مزوتراپی

میکرونیدلینگ و مزوتراپی کاربردهای درمانی و زیبایی بسیاری دارند که برخی از آن ها شامل موارد زیر هستند:

  • از بین بردن فرورفتگی ها و برجستگی های سطح پوست
  • رفع چین و چروک های پوستی
  • جوانسازی
  • تولید کلاژن
  • رفع ترک های پوستی ناشی از چاقی و لاغری ها مکرر
  • افزایش الاستین و انعطاف پذیری پوست
  • برطرف کردن جای سوختگی و اسکار زخم های قدیمی
  • افزایش خونرسانی به سلول های پوستی
  • رفع ریزش مو و تقویت موی سر
  • درمان عوارض پوستی به صورت عمقی

معایب و عوارض میکرونیدلینگ و مزوتراپی

میکرونیدلینگ و مزوتراپی از جمله روش ها بی خطر جوانسازی پوست هستند که با استفاده از آن ها می توان شرایط پوستی را بهبود بخشید. با این حال این روش ها ممکن است برای برخی از افراد محدودیت استفاده داشته باشند. علاوه بر آن هزینه استفاده از این روش ها ممکن است بالا باشد و همین موضوع ممکن است استفاده از این روش ها را سخت نماید. از دیگر معایب این روش ها می توان به عوارض احتمالی آن ها اشاره کرد. پس از استفاده از این روش ها بیمار ممکن است برخی عوارض مانند قرمزی، تورم، تغییر رنگ، عفونت، پوسته پوسته شدن پوست و در موارد نادرعفونت را تجربه کند.

سوالات متداول میکرونیدلینگ و مزوتراپی

1-موارد منع استفاده از میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست؟

خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی هستند، بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا بیماری های عروقی و بیماران دچار مشکلات پوستی در استفاده از این روش ها دچار محدودیت هستند و بهتر است پیش از شروع درمان با پزشک متخصص مشورت کنند.

2-دوره نقاهت پس از میکرونیدلینگ و مزوتراپی چگونه است؟

دوره نقاهت این روش های درمان اغلب کوتاه مدت است و تنها برخی مراقبت های خاص مانند استفاده از ضد آفتاب به صورت مرتب، عدم استفاده از دوش داغ، سونا یا جکوزی، خودداری از سولاریوم، پرهیز از ورزش و استفاده از محصولات آرایشی تا سه روز لازم است.

3-آیا برای جوانسازی پوست حتما باید از میکرونیدلینگ و مزوتراپی استفاده کرد؟

روش های جوانسازی پوست متعدد و متنوع اند؛ با این حال استفاده از این دو روش به صورت همزمان تاثیر چشمگیری در جوانسازی پوست دارند.

4-آیا میکرونیدلینگ و مزوتراپی درد دارد؟

خیر؛ با این حال ممکن است حین تزریق بیمار مقداری احساس فشار در پوست احساس کند که در صورتی که باعث ایجاد ناراحتی در بیمار شود، پزشک متخصص از داروهای بی حسی موضعی در محل درمان استفاده می کند.

5-هزینه میکرونیدلینگ و مزوتراپی چگونه است؟

هزینه میکرونیدلینگ و مزوتراپی با توجه به عواملی مانند نوع پوست، ناحیه درمان، شدت عوارض، سن مراجعه کننده، کلینیک محل درمان و پزشک متخصص تعیین می شود؛ از همین رو نمی توان هزینه ثابتی را برای این روش ها تخ

2 thoughts on “میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست؟

  1. طهرانی گفت:

    میکرونیدلینگ و مزوتراپی همزمان امکان داره؟

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      بله امکان انجام میکرونیدلینگ و مزوتراپی به طور همزمان وجود دارد و بازدهی فوق العاده ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *