خدمات پوست

پوست خوب چه مشخصاتی دارد

پوست خوب چه مشخصاتی دارد

پوست خوب یکی از ویژگی های بارز داشتن بدن سالم است. پوست یکی از مهم ترین اندام های بدن است که وظیفه محافظت از اندام های داخلی را دارد. علاوه بر آن خارجی ترین بخش بدن بوده و به همین دلیل در زیبایی تاثیر فراوانی دارد. پوست خوب و سالم زیبایی ظاهری را دو چندان می کند و  به همین دلیل داشتن پوست زیبا و سالم همواره از دغدغه های همه افراد است. اما پوست خوب چگونه پوستی است و چگونه می توان پوستی خوب داشت. در ادامه این مقاله این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انواع پوست

داشتن پوست خوب با نوع پوست شما ارتباط تنگاتگی دارد. چرا که رسیدن به یک پوست خوب تنها با شناخت نوع پوست امکان پذیر است. به طور کلی سه نوع پوست وجود دارد. برخی از افراد به طور طبیعی دارای پوست خشکی هستند. پوست خشک سبوم کمی دارد و به همین دلیل اغلب ممکن است کدر به نظر برسد. همچنین پوست خشک ممکن است خاصیت انعطاف پذیری کمی داشته باشد. این نوع پوست همواره نیاز به مرطوب کنندگی و آبرسانی دارد.

نوع دیگر پوست، پوست چرب است. فعالیت غدد سبوم ساز در این پوست معمولا زیاد است و به همین دلیل چربی پوست همواره بیشتر از حد معمول است. این نوع پوست منافذ باز زیادی دارد و همواره براق به نظر می رسد. افرادی که دارای این نوع پوست هستند، اغلب به تونر و تنظیم کننده های چربی پوست نیاز دارند.

پوست ترکیبی متداول ترین نوع پوست صورت است، در این نوع پوست اغلب گونه ها و دور تا دور صورت خشک و چانه، پیشانی و بینی پوست چرب دارند.

ویژگی های پوست خوب

پوست شما از هر نوعی که باشد، در صورت سالم بودن ویژگی های مشترکی را از خود نشان خواهد داد. از مهم ترین ویژگی های یک پوست خوب، رنگ یکنواخت آن است. پوست باید در همه قسمت ها دارای رنگ یکسان و مشابهی باشد. در صورتی که در یک قسمت ازپوست دچار تیرگی و روشنی هستید، احتمالا دچار نوعی عارضه پوستی می باشید. ویژگی دیگر یک پوست خوب، بافت هموار و یک دست است. وقتی دستتان را روی پوستتان می کشید، همه قسمت های پوست باید صاف باشد. وجود هر گونه برجستگی، جوش و فرورفتگی، نشان از پوست ناسالم است.

ویژگی مهمی که یک پوست سالم و خوب دارد، رطوبت کافی است. پوستی که خشکی نامطلوبی دارد اغلب پوسته پوسته شده و انعطاف خود را از دست می دهد. پوست سالم به اندازه کافی و مناسب آبرسانی شده و ظاهر شفافی دارد. از دیگر ویژگی های پوست خوب و سالم، عدم احساس درد، سوزش، خارش و التهاب در سرتاسر پوست است. در صورتی که پوست شما دائما خشک است یا می سوزد، احتمالا دچار مشکلاتی است که باید حتما به آن رسیدگی شود. توصیه می شود در صورتی که علائم غیر طبیعی در پوست خود مشاهده می کنید با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

چگونه پوست خوب داشته باشیم

برای داشتن پوست خوب ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به نوع پوست خود مراقبت های خاصی را در پیش بگیرید. به طور کلی برخی مراقبت های عمومی وجود دارند که هر کس با هر نوع پوستی با رعایت این نکات و مراقبت ها پوست خوبی داشته باشد. مهم ترین اقدام برای داشتن پوست خوب، داشتن رژیم غذایی سالم است. یک رژیم غذایی سالم شامل مقدار زیادی از انواع املاح، ویتامین ها و فیبر است که همگی در داشتن پوست سالم و خوب تاثیر دارند.

علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم، رسیدگی و مراقبت از پوست نیز برای داشتن یک پوست سالم و خوب الزامی است. پوست صورت باید مرتبا شسته شود. استفاده از پاک کننده های ملایم برای شستشوی صورت می تواند برای شستشوی صورت مناسب باشد. استفاده از لایه بردار مناسب نیز یکی دیگر از روش های مراقبت از پوست صورت است. استفاده مداوم یکی دیگر از روش های مهم مراقبت از پوست است.

سوالات متداول پوست خوب چه مشخصاتی دارد

1-چگونه می توان پوست را آبرسانی کرد؟

نوشیدن آب به اندازه کافی یکی از ساده ترین راه های آبرسانی پوست است. همچنین کرم ها و لوسین های آبرسان فراوانی هستند که می توان از آن های برای آبرسانی پوست استفاده کرد.

2-آیا برای داشتن پوست خوب باید هر روز پوست را شست؟

شستشوی بیش از حد پوست صورت نیز می تواند خود عاملی برای ایجاد عوارض پوستی باشد. می توان هر شب قبل از خواب پوست را با یک پاک کننده ی مناسب پاک کرد و پس از آن از تونر و مرطوب کننده استفاده کرد.

3-آیا استفاده از ضد آفتاب برای داشتن پوست خوب الزامی است؟

بسیاری از چین و چروک ها و لکه های پوستی در اثر تابش مستقیم نور آفتاب و به تدریج به وجود می آیند. استفاده مرتب از ضد آفتاب می تواند از پوست شما در برابر عوامل محیطی محافظت کند.

4-آیا پاکسازی پوست به داشتن پوستی خوب کمک می کند؟

پاسکازی پوست به روش های شیمیایی یکی از روش هایی است که برای داشتن پوست خوب از آن ساتفاده می شود. البته این روش ممکن است برای هر نوع پوستی مناسب نباید و در برخی موارد ایجاد حساسیت کند. علاوه بر آن روش های کلینکی از جمله میکرودرم، میکرونیدلینگ و هایفوتراپی برای زیباسازی و جوانسازی پوست ممکن است مفید باشند. پیش از استفاده از هر روشی بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *