خدمات پوست

کرم سفید کننده ناحیه تناسلی

کرم سفید کننده ناحیه تناسلی

پوست ناحیه تناسلی اغلب نسبت یه دیگر قسمت های بدن رنگ تیره یا متفاوتی دارد. در برخی موارد ممکن است در برخی زنان این ناحیه بسیار تیره تر از نواحی دیگر باشد و این تیرگی حتی کشاله ران را نیز درگیر کند.

برای بسیاری از بانوان تیرگی ناحیه تناسلی یکی از دغدغه های مهم است چرا که باعث می شود در زمان برقراری رابطه جنسی اعتماد به نفس کافی نداشته باشند.

تیرگی واژن می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد؛ اما به هر دلیلی که باشد امروزه روش های متفاوتی برای سفید کردن این ناحیه وجود دارد که استفاده از کرم سفید کننده یکی از بهترین این روش ها است. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

دلایل تیرگی ناحیه تناسلی

رنگ پوست واژن به صورت طبیعی با رنگ دیگر نقاط بدن متفاوت است. این رنگ بین صورتی تیره تا قهوه ای می تواند متفاوت باشد. رنگ ناحیه تناسلی می تواند در طول زندگی تغییر کند و تیره تر شود.

این تیرگی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. یکی از عمده ترین دلایل تیرگی واژن ژنتیک است؛ برخی از بانوان به صورت ژنتیکی در بخش های متفاوتی از بدن دچار تیرگی هستند.

با افزایش سن نیز ممکن است پوست ناحیه تناسلی به تیرگی متمایل شود.

اصطکاک پوست در ناحیه تناسلی به دلایل متفاوتی از جمله دوچرخه سواری یا لباس های تنگ و چسبان نیز باعث تیره تر شدن ناحیه تناسلی می شود. تغییرات هورمونی، بیماری های عفونی و قارچی و سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز از جمله دلایل تیرگی ناحیه تناسلی هستند.

روش های سفید کننده ناحیه تناسلی

روش های متعددی برای از بین بردن تیرگی ناحیه تناسلی وجود دارد. یکی از روش های متداول رفع تیرگی واژن استفاده از مواد شوینده روشن کننده واژن است. البته لازم به ذکر است مواد شوینده ای که PH مناسب نداشته باشند ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل PH واژن شوند و تیرگی بیشتری ایجاد کنند.

یکی دیگر از روش های رایج و کم خطر برای روشن کردن ناحیه واژن استفاده از کرم ها و پماد های لایه بردار و سفید کننده مخصوص واژن است که در ادامه بیشتر در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

استفاده از روش های کلینیکی چون لیزر های متنوع نیز یکی دیگر از روش های محبوب برای روشن کردن ناحیه تناسلی است؛ همچنین تزریق چربی به واژن یی دیگر از روش های کلینیکی برای روشن کردن ناحیه تناسلی می باشد. البته این روش ها اغلب هزینه های زیادی دازند و عوارض متعددی را ایجاد می کنند.

سفید کردن واژن با استفاده از کرم

کرم سفید کننده ناحیه تناسلی یکی از روش های متداول در روشن کردن واژن است. با توجه به اینکه این کرم ها در ناحیه حساس واژن به کار گرفته می شوند لازم است تا ویژگی های خاصی داشته باشند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک کرم سفید کننده واژن باید داشته باشد، PH نزدیک به PH واژن است. پ هاش نامناسب می تواند باعث ایجاد سوختگی و در نتیجه تیرگی بیشتر در ناحیه تناسلی می شود. غلظت مناسب نیز یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که یک کرم سفید کننده واژن باید دارا باشد.

غلظت زیاد می تواند باعث ایجاد حساسیت و عوارض دیگری از جمله التهاب شود؛ در حالی که غلظت کم ممکن است در روشن کردن ناحیه تناسلی تاثیری نداشته باشد.

نحوه عملکرد کرم های سفید کننده واژن بر پایه تغییر رنگدانه های ناحیه تناسلی و کنترل میزان ملانین موجود در آن ناحیه است. این کرم ها با لایه برداری و از بین بردن ملانین اضافی در ناحیه تناسلی باعث روشن شدن این ناحیه می شود.

سوالات متداول کرم سفید کننده واژن

1-آیا سفید کردن واژن الزامی است؟

تیرگی واژن باعث ایجاد هیچگونه بیماری خاص نمی شود؛ به همین دلیل هم سفید کردن این ناحیه الزامی ندارد. با این وجود سفید کردن ناحیه تناسلی تا حد زیادی می تواند در اعتماد به نفس جنسی بانوان تاثیر داشته باشد.

2-آیا استفاده از کرم سفید کننده در ناحیه تناسلی باعث ایجاد عوارض می شود؟

برخی کرم ها به دلیل داشتن مقادیر زیادی هیدروکینون باعث ایجاد سلول های سرطانی در ناحیه تناسلی شوند؛ لذا توصیه می شود که قبل از خرید کرم سفید کننده ناحیه تناسلی به ترکیبات آن توجه کنید. غلظت زیاد کرم نیز می تواند تا حد زیادی در ایجاد حساسیت، التهاب و تورم نقش داشته باشد.

3-بهترین روش برای سفید کردن ناحیه تناسلی چیست؟

با توجه به شرایط و ترجیحات بیمار جواب این سوال می تواند متغیر باشد. برخی روش ها مانند لیزر یا روش های به کار رفته در مراکز زیبایی تاثیر سریعی در روشن کردن ناحیه تناسلی دارند؛ اما این روش ها باید توسط یک متخصص انجام شود و از آنجایی که ناحیه تناسلی خصوصی ترین بخش بدن است اغلب بیماران ترجیح می دهند در خانه و با روش ها ساده تر اقدام به سفید کردن ناحیه تناسلی خود کنند.

4-چه کسانی می توانند از روش های روشن کردن واژن استفاده کنند؟

تقریبا تمامی بانوانی که بالای 18سال سن دارند به شرط نداشتن مشکلات زمینه ای و پوستی خاص می توانند از روش های سفید کردن واژن استفاده کنند. البته روش های سفید کننده واژن بیشتر به بانوانی که در اثر زایمان، افزایش سن و یا چاقی دچار تیرگی واژن شده اند توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *