خدمات پوست

گودی زیر چشم

گودی زیر چشم

گودی زیر چشم، یکی از اختلالاتی است که زیبایی چهره را به میزان قابل توجهی از بین می برد. معمولا خانم ها که بیشتر به زیبایی خود اهمیت می دهند، همیشه درگیر این مسئله هستند که بتوانند به راحتی گودی در زیر چشم خود را برطرف کنند.

اما آیا می دانید انجام چه کارهایی میتواند زیبایی چهره را برای افرادی که گودی زیر چشم دارند، به همراه آورد؟ اگر چه محصولات بی شماری در بازار وجود دارد که ادعا می کنند برای از بین بردن پف زیر چشم و سبک کردن منطقه تیره زیر چشم کاربرد دارند، اما آنها همیشه کار نمی کند. و نتیجه بخش نیستند.

بهترین راهکار از بین بردن گودی زیر چشم، نوشیدن آب بیشتر و استفاده از کیسه های آب سرد است. این کارها می توانند به کوچک شدن سریع کیسه های چشم کمک کنند. اما یکی از ساده ترین راه های برطرف کردن ایرادات چهره در بلند مدت، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی است.

این کار مخصوصا برای افرادی نتیجه بخش خواهد بود، که در زیر چشم آنها پف شده و یا گود افتاده باشد. یا این که تیرگی در زیر چشم ایجاد شده باشد که بیشتر ژنتیکی و به صورت ارثی است. از مهمترین علل بروز گودی زیر چشم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • حساسیتها و آلرژی های فصلی
  • اگزما
  • خستگی مزمن
  • مشکلات رنگدانه
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • پیری

بهترین راهکار های از بین بردن گودی زیر چشم

ما قصد داریم در این مطلب برای شما ساده ترین روش های از بین برنده گودی در زیر چشم را بیان نماییم. از بهترین این روش ها، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1-استفاده از کیسه چای سبز

کیسه های چای تنها برای مصرف نوشیدنی کاربرد ندارند. چای از آنجایی که دارای کافئین زیادی می باشد، می تواند به راحتی تیرگی و گودی زیر چشم را برطرف کند. کافئین موجود در چای، حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است، که به جریان خون در زیر پوست کمک می کند.

علاوه بر آن این انتی اکسیدان یک محافظ قوی در برابر اشعه ماوراء بنفش بوده، و از سرعت روند پیری و ایجاد چین و چروک در اطراف چشم نیز، جلوگیری می کند. چای سبز نیز به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، به درمان گودی زیر چشم کمک بسیاری می نماید.

2-استفاده از کمپرس آب سرد

به جای استفاده از کرم های مختلف زیر چشم، شما تنها کافیست از یک کمپرس آب سرد در زیر چشم خود استفاده کنید. این کمپرس آب سرد می تواند رگ های خونی را به سرعت منقبض نموده، و به صورت موقت گودی زیر چشم را درمان کند.

فقط کافیست از فروشگاه ها یک عدد کمپرس آب سرد تهیه نمایید. پس از آن در خانه با استفاده از آن، به درمان گودی در زیر چشم خود کمک کنید.

3-استفاده از داروی آنتی هیستامین

آلرژی می تواند باعث پف کرده چشم و ایجاد دایره های تیره زیر چشم شما گردد. حتی ممکن است در اثر آلرژی با قرمزی یا خارش چشم نیز رو به رو شوید. این واکنش، ناشی از پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به چیزی است که آن را تحریک می کند. یعنی همان مواد آلرژی زا.

در صورتی که گودی زیر چشم و تیرگی چشم در اثر آلرژی باشد، بهتر است با مشورت پزشک، اقدام به استفاده از آنتی هیستامین نمایید.

4-تزریق چربی در زیر چشم

از دیگر روش های ساده و پر هزینه که می تواند به از بین رفتن گودی زیر چشم منجر شود، تزریق چربی در زیر چشم است. بسیاری از افراد با استفاده از روش های جدید، چربی های نقاط مختلف بدن خود را خارج نموده و سپس آن را در دیگر مناطق بدن تزریق می کنند. تا زیبایی خود را به دست آوردند.

سوالات متداول گودی زیر چشم

1-مهمترین دلیل تیره شدن و گود شدن زیر چشم چیست؟

دلایل مختلفی منجر می شوند تا در زیر چشم گودی و تیرگی ایجاد شد. از جمله افزایش سن، ژنتیک، کمبود خواب، کاهش وزن دراماتیک، کم آبی بدن، عفونت های سینوسی، سیگار کشیدن و … .

2-علائم مهم گودی زیر چشم چه هستند؟

تشکیل شدن یک سایه تیره در زیر پلک و چشم، نازک شدن پوست زیر چشم، گود شدن چشم، بروز ظاهری کوفته و خسته و … از جمله علائم مهم گودی در زیر چشم به شمار می روند.

3-بهترین روش های درمان گودی در زیر چشم؟

روش های درمانی گودی زیر چشم می تواند به صورت جراحی یا غیر جراحی باشد. از جمله روش های غیر جراحی از بین بردن تیرگی زیر چشم، تزریق ژل است.

4-آیا تزریق ژل روش درمانی بی خطری است؟

از آنجایی که پوست ناحیه زیر چشم حساس و نازک است، در صورتی که تزریق ژل زیر چشم توسط پزشک انجام نشود، می تواند خطرات زیادی را برای چشم به همراه داشته باشد. اما به طور کلی این روش درمانی کم خطر است.

5-آیا میتوان پس از تزریق ژل صورت را ماساژ داد؟

بهتر است 4 ساعت بعد از تزریق ژل برای برطرف کردن گودی زیر چشم، صورت خود را ماساژ ندهید. در کنار آن نیز به مدت 2 روز، نباید هیچ گونه فشار طولانی مدتی بر روی صورت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *