تغذیه و لاغری

لاغری موضعی با دستگاه های مدرن

لاغری موضعی با دستگاه های مدرن

رسیدن به اندامی ایده آل و زیبا، نیاز به کاهش چربی های اضافی بدن دارد. امروزه لاغری موضعی با دستگاه های مختلفی صورت می پذیرد که سلول های چربی را از بدن حذف نموده و در مناطق خاصی از بدن جذابیت و زیبایی به وجود می آورد. بیشترین افرادی که به سراغ استفاده از این دستگاه ها می روند، افرادی هستند که در قسمت ران، شکم، بازو و … چربی های اضافی دارند.

در میان روش های غیر جراحی، دستگاه های لاغری وجود دارند که به خوبی چربی های اضافی بدن را از بین می برند مانند سرما درمانی یا کرایو تراپی و پاورشیپ. در روش لاغری موضعی با دستگاه نیازی به برش، بخیه، بیهوشی و یا مدت زمان طولانی برای بهبود جراحی وجود ندارد.

از این رو در سالهای اخیر، استفاده از این روش های غیر تهاجمی برای کاهش چربی های بدن، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

برخی از این دستگاه ها با روش انجماد، سلول های چربی را از بین می برند مانند کرایو تراپی. برخی دیگر با استفاده از فرکانس های رادیویی و حرارتی و حتی مکانیکی منجر به برطرف شدن چربی ها از بدن می گردند. لاغری موضعی با دستگاه راهکاری مناسب و جدید برای رسیدن به تناسب اندام است.

انواع دستگاه های مناسب برای لاغری موضعی کدامند؟

از میان بهترین و معروف ترین دستگاه هایی که برای از بین بردن چربی های اضافی بدن استفاده می شوند، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • کویتیشن
  • پاورشیپ
  • لیزر درمانی سطح پایین( زرونا)
  • فرکانس رادیویی
  • لیپوساکشن لیزر

لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

لاغری و فرم دهی با دستگاه کویتشن به این شکل است که با امواج فراصوت چربی های اضافی شکسته می شوند. مزیت عالی این دستگاه نسبت به دستگاه های قدیمی این است که علاوه بر شکست چربی و لاغر کردن ناحیه دلخواه به پوست قوام مناسبی می دهد. با تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر علاوه بر جوانسازی پوست از شلی و افتادگی پوست بعد از لاغری جلوگیری می کند.

زیرا این سلول های چربی ناخواسته، تنها با انرژی لیزر کم و پایین به سرعت بافت خود را از دست داده و در هم می شکنند. لاغری موضعی با دستگاه های کویتیشن راهکاری ایده آل برای رسیدن به تناسب اندام است.

لاغری موضعی با استفاده از دستگاه پاورشیپ

یکی دیگر از دستگاه هایی که قادر است به میزان قابل توجهی چربی های اضافی بدن و سلولیت را از بین ببرد، دستگاه پاورشیپ است. این دستگاه نیز با تحریک کلاژن سازی مانع شلی و افتادگی پوست بعد از لاغری می شود و در عین حال از سلولیت نیز جلوگیری می کند.

زمانی که بافت های چربی بدن در این روش آسیب می بینند، سلول های چربی از هم پاشیده و شروع به از بین رفتن می کنند. لاغری موضعی با دستگاه پاورشیپ نیازی به انجام عمل جراحی نداشته و اصلا شباهتی به لیپوساکشن و جراحی ندارد.

لاغری موضعی با دستگاه لیزر درمانی سطح پایین( زرونا)

زمانی که از لیزر درمانی با سطح پایین استفاده می شود، انرژی سرد به بافت های بدن منتقل شده و منجر می شود تا سلول های چربی بدن در هم بشکنند. ترکیب تکنولوژی لیزر و سرما می تواند به از بین بردن رسوبات چربی اطراف شکم، ران، باسن، بازوها و دیگر مناطق بدن کمک کند.

از بین بردن چربی های بدن با استفاده از دستگاه های فرکانس رادیویی

این روش تقریبا با روش چربی زدایی با دستگاه کرایولیپولیز مشابهت دارد. اما با این تفاوت که لاغری موضعی با دستگاه های فرکانس رادیویی برخلاف دستگاه های کرایولیپولیز، از گرما برای کشتن سلول های چربی استفاده می کنند.

در این روش از تکنولوژی مبتنی بر نور استفاده شده است و با ایجاد گرما سلول های چربی را از بین می برد. بافت های چربی پس از قرار گرفتن در معرض گرما، شکسته شده و از اطراف پهلوها، ران های داخلی، ران های بیرونی، شکم و … حذف می شوند.

لاغری موضعی با دستگاه لیپوساکشن لیزر

روش اولتراسونیک، در اصل بهره گیری از انرژی سونوگرافی است. با استفاده از ای دستگاه می توان بافت های چربی را با لیزر شکسته و با استفاده از یک کانول انها را از بدن خارج نمود. این روش برخلاف لیپوساکشن تنها برای چربی هایی که از تراکم کمی برخوردار هستند مناسب می باشند. یک روش غیر تهاجمی که به لاغری و تناسب اندام در بیمار کمک می کند.

از بین بردن چربی های بدن بدون جراحی

 سوالات متداول لاغری با دستگاه های مختلف و مدرن

1-چه افرادی نباید از روش لاغری موضعی با دستگاه استفاده کنند؟

زنان باردار و شیرده، افرادی که از نارسایی کبد و مشکلات کبد رنج می برند، افرادی که در بدن دستگاه تنظیم کننده قلب دارند، افرادی که شاخص جرمی بدن  BMIآنها بالاتر از 30 باشد و در نهایت افرادی که انتظار غیر واقع گرایانه از این روش درمانی دارند.

2-استفاده از دستگاه پاور شیپ برای لاغری موضعی چه نتایجی دارد؟

با استفاده از دستگاه پاور شیپ می توان به سفت کردن پوست، تسکین درد های عضلات کوچک بدن، بهبود گردش خون در منطقه مورد نظر، بهبود بافت پوست، کاهش سایز بدن و لاغری موضعی کمک کرد. لاغری با دستگاه پاور شیپ راهکاری مناسب برای خلاص شدن از چربی های اضافه است.

3-برای استفاده از دستگاه های لاغری چند جلسه درمان نیاز است؟

تعداد جلساتی که بیمار برای رسیدن به لاغری موضعی با دستگاه های مختلف نیاز دارد، متفاوت است. زیرا میزان چاقی در هر فرد متفاوت بوده و تعداد جلسات درمان هر بیمار بسته به میزان چاقی فرد مشخص می شود. در جلسه اول مشاوره با پزشک، تعداد جلسات تعیین می شود.

4-آیا افرادی که از سنگ کلیه برخوردار هستند می توانند از دستگاه های لاغری استفاده کنند؟

بله. افرادی که از مشکل سنگ کلیه رنج می برند نیز، می توانند همچون افراد دیگر از دستگاه های مخصوص برای لاغری موضعی استفاده کنند. حتی اگر در هر دو کلیه خود سنگ داشته باشند.

5-استفاده از دستگاه های لاغری برای چه قسمت هایی از بدن مناسب است؟

لاغری موضعی با دستگاه های مختلف، برای قسمت های خاصی از بدن مناسب هستند. از جمله ناحیه اطراف شکم، قسمت باسن، گردن و صورت، مچ پا، پشت و داخل ران، پهلوها و بازو ها.

2 thoughts on “لاغری موضعی با دستگاه های مدرن

  1. سحر دهقان نصب گفت:

    کدام یک از این دستگاه ها را برای افتادگی شکم بعد از زایمان توصیه می کنید؟ چرا که بعد از زمان زایمان من وزن کم کردم ولی درصد افتادگی و شل شدن پوستم بیشتر از چربی ها به چشم میاید.

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      شما باید توسط متخصص کلینیک ویزیت شوید تا بر اساس میزان افتادگی و قوام پوست شما و سن و سال شما بهترین روش و بهترین دستگاه به شما پیشنهاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *