جراحی زیبایی

لیپوماتیک ساق پا

لیپوماتیک ساق پا

لیپوماتیک ساق پا تکنیکی است که مورد تایید سازمان جهانی غذا و دارو (FDA ) قرار گرفته است. با این روش خروج حجم زیادی از چربی به طور ایمن و موثر از قسمت ساق پا و با دقت بالا امکان پذیر شده است. امروزه لیپوماتیک یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی است. تکنیک لیپوماتیک اخیراً برای حذف چربی های قسمت های مختلف بدن ایجاد شده است که یکی از آنها لیپوماتیک ساق پا می باشد.

اساس کار عمل لیپوماتیک ساق پا بهره گیری از انرژی امواجی است که از طریق فشرده سازی هوای داخل دستگاه لیپوماتیک به وجود می آید. این امواج به گونه ای تولید می شوند که فقط می توانند مولکول های چربی را هدف قرار داده و از بین ببرند. در روش لیپوماتیک ساق پا چربی ها را می توان در مدت زمان کوتاه تر از طریق لوله از بدن خارج کرد. مطالعات علمی نشان داده که این روش عوارض چندانی برای بیماران نداشته و آنها معمولا از نتایج فرم دهی ساق پا رضایت داشته اند.

 در مقایسه با افرادی که روشهای دیگری را برای حذف چربی ها امتحان کرده اند می توان گفت عمل لیپوماتیک ساق پا دارای مزایایی از جمله مدت زمان کوتاهتر عمل، خونریزی کمتر، کبودی، تورم و درد کمتر می باشد.

علاوه بر این، عمل جراحی زیبایی لیپوماتیک ساق پا نیاز به تلاش کمتری برای خارج کردن چربی ها دارد و نیز از دقت بالاتری برخوردار است. می توان چنین نتیجه گیری کرد که لیپوماتیک ساق پا در مقایسه با سایر روشهای متداول لیپوساکشن یا لیپولیز مؤثرتر، مطمئن تر و ایمن تر است.

اقدامات قبل از عمل لیپوماتیک ساق پا

قبل از عمل جراحی لیپوماتیک ساق پا باید مصرف سیگار و الکل را از دو هفته قبل متوقف کنید.

اگرسابقه بیماری خاص و یا حساسیت های دارویی دارید پزشک جراح خود را مطلع کنید.

تا حد امکان نمک را در رژیم غذایی خود کمتر کنید.

از مصرف ویتامینها قبل از عمل خودداری کنید.

داروهای مسکن مانند ایبوبروفن و آسپرین مصرف نکنید.

تا 24 ساعت بعد از عمل نیاز به یک همراه وجود دارد تا در کنار شما باشد.

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک ساق پا

توصیه شده که بعد از جراحی لیپوماتیک ساق پا به مدت دو هفته لباس مخصوص بپوشید که در مقایسه با روش لیپوساکشن ( شش ماه) این مدت زمان بسیار کمتر است.

از هیچگونه کمپرس گرم و سرد در محدوده جراحی استفاده نکنید.

حمام کردن بعد از 24 ساعت از عمل لیپوماتیک ساق مانعی ندارد.

تا مدت 48 ساعت بعد از عمل باید از سوار شدن بر هواپیما خودداری کنید

مراقب باشید که رژیم غذایی حاوی مقدار کمی نمک و روغن باشد.

از ورزش کردن به مدت 2 هفته خودداری کنید.

شنا کردن بعد از 2هفته از عمل مجاز می باشد ولی آفتاب گرفتن و استفاده از آب گرم بعد از 1 ماه اشکالی ندارد.

سوالات متدوال عمل جراحی لیپوماتیک ساق پا

1-تفاوت لیپوماتیک ساق پا با لیپوساکشن پا چیست و کدامیک بهتر است ؟

لیپوماتیک ساق پا نوعی لیپوساکشن است که در آن چربی اضافی از بافت های بدن خارج شده یا به منطقه مورد نظر منتقل می شود که باعث لاغر شدن و تغییر شکل بدن می شود. ممکن است به نظر برسد که لیپوماتیک مانند لیپوساکشن است اما در واقع فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی بسیار متفاوت از لیپوساکشن است. به همین دلیل لیپوماتیک منجر به آسیب کمتر بافت، یکنواختی چربی در زیر پوست، زیبایی ظاهری پوست و ماندگاری بیشتر می شود.

2-آیا امکان بازگشت مجدد چربی در ناحیه ساق پا بعد از لیپوماتیک وجود دارد؟

بله. برای دستیابی به نتایج دائمی تر، در صورت نیاز لیپوماتیک ساق پا با روشهای دیگری مانند لیفت بدن، ابدومینوپلاستی یا سایر جراحی های پلاستیک زیبایی مشابه ترکیب می شود اما باید به این نکته توجه داشته باشید که عمل لیپوماتیک درمانی دائمی برای چاقی نیست و تنها بر اصلاح و فرم دهی بدن به کار می رود و در صورت عدم کنترل وزن امکان بازگشت ساق پا به شکل قبلی وجود دارد.

3-روش بیهوشی در لیپوماتیک ساق پا چیست و آیا این عمل با درد زیاد همراه است؟

بسته به شرایط بیمار، بیهوشی ممکن است به صورت عمومی و یا بی حسی موضعی باشد و معمولاً با درد شدید دو تا چهار روز بعد از عمل همراه است که به تدریج کاهش می یابد و به تجویز داروهای ضد درد نیاز دارد.

4-آیا عوارض احتمالی بعد از عمل لیپوماتیک ساق پا وجود دارد؟

احتمال بروز عوارض در این روش نسبت به سایر روش های مشابه بسیار کم است و تعداد محدودی عوارض بعد از عمل لیپوماتیک ساق پا گزارش شده است. به هر حال عوارض لیپوماتیک ساق پا ممکن است شامل عفونت، تورم، ترشح و خونریزی از ساق پا، آمبولی یا لخته خون، سرگیجه، بی حسی ساق پا و حساسیت باشد.

5-نتایج لیپوماتیک ساق پا تا چه مدت بعد از عمل قابل مشاهده است؟

به طور کلی انتظار برای نتایج لیپوماتیک ساق پا ممکن است تا یک سال کامل بعد از عمل طول بکشد. ولی برخی افراد سه یا شش ماه بعد از عمل بهبود چشمگیر در ساق پای خود مشاهده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *