خدمات پوست

از بین بردن قرمزی جای جوش

از بین بردن قرمزی جای جوش

جوش ها به دلایل متفاوتی ممکن است به وجود بیایند. جوش یکی از عوارض پوستی است که افراد زیادی به آن مبتلا می شوند. راه های درمانی متفاوتی برای درمان جوش وجود دارد؛ این روش ها شاید برای از بین بردن جوش موثر باشند اما اغلب برای از بین بردن جای جوش کاربردی ندارند.

جای جوش از شایع ترین عوارض پس از درمان جوش می باشد و می تواند ظاهر نامناسبی به پوست بدهد. خوشبختانه امروزه روش های متعددی برای از بین بردن قرمزی های جای جوش وجود دارد که در ادامه مقاله در این مورد اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دلیل به وجود آمدن قرمزی جای جوش

جوش ها تا حد زیادی بافت پوست انسان را آسیب پذیر می کنند. جوش نوعی عفونت پوستی است که باعث التهاب می شود. التهاب پاسخ طبیعی بدن برای درمان عفونت و دیگر عوارض است و قرمزی ایجاد می کند. قرمزی تا چند هفته پس از از بین رفتن جوش ها طبیعی و قابل رفع است؛ اما در صورتی که التهاب بیش از حد ادامه پیدا کند می تواند باعث عوارض جدیدی روی پوست شود. این التهاب شدید پس از رفع جوش ها باعث قرمزی پوست در محل جوش ها می شود. همچنین گشاد شدن رگ ها در محلی که جوش وجود دارد، یکی دیگر از دلایل ایجاد قرمزی جای جوش هاست. برای رفع این قرمزی ها و التهاب پوست در محل جوش ها مراقبت های زیادی لازم است.

روش های از بین بردن قرمزی جای جوش

روش های درمان آکنه و جای آن متفاوت و متنوع است. به طور کلی سه نوع روش برای درمان جوش و جای آن وجود دارد که در ادامه در مورد هر روش توضیحی ارائه خواهیم داد.

 روش های دارویی از بین بردن قرمزی جای جوش

امروزه داروهایی متنوعی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد. که شاید می توان گفت سریع ترین روش از بین بردن جای جوش استفاده از این داروها است که شامل محلول های الکلی و تنظیم کننده چربی پوست، داروهای ضد التهاب، کرم های لایه بردار و ضد جوش و پماد های آنتی بیوتیک مانند تترا سایکلین و داکسی سایکلین می باشند. نکته قابل توجه این است که استفاده از دارو باید حتما زیر نظر پزشک صورت بگیرد؛ چراکه استفاده بی رویه از دارو خود می تواند باعث التهاب و عوارض پوستی جدید شود.

روش های کلینیکی از بین بردن جای جوش

با پیشرفت تکنولوژی، امروزه روش های کلینیکی بسیاری برای از بین بردن جای جوش وجود دارد. هر یک از این روش ها با نوعی دستگاه ویژه انجام می شود و مزایای مخصوص به خود را دارد. از بهترین روش های کلینیکی مناسب برای از بین بردن قرمزی می توان میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن و هایفوتراپی را نام برد. لازم به ذکر است پیش از انتخاب نوع درمان حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

روش های خانگی ازبین بردن  قرمزی جای جوش

برخی مواد که در هر خانه ای یافت می شوند در درمان قرمزی جای جوش و کاهش التهاب می توانند موثر باشند. این مواد طبیعی شامل موارد زیر می باشند:

  • آبلیمو: آبلیمو حاوی هیدروگسی اسید است که در ترمیم پوست نقش دارد. این ماده التهاب را از بین می برد و از ایجاد قرمزی جای جوش جلوگیری می کند.
  • جوش شیرین: جوش شیرین نوعی لایه بردار طبیعی است که در از بین بردن قرمزی جای جوش موثر واقع می شود.
  • روغن های مرطوب کننده: روغن زیتون، روغن شاهدانه و روغن جوجوبا ار جمله روغن هایی هستند که در درمان قرمزی جای جوش تا حد زیادی موثرند.
  • عسل: عسل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و می تواند قرمزی جای حوش را از بین ببرد. برای تهیه عسل خالص فوراور به فروشگاه ما مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

ماساژ صورت و استفاده از شوینده های مناسب پوست نیز در درمان قرمزی های جای جوش موثرند.

روش های جلوگیری از قرمز شدن جای جوش

همانطور که گفته شد قرمزی جای جوش بر اثر التهاب به وجود می آید؛ بنابراین با رعایت مواردی که التهاب را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می کند برای جلوگیری از قرمزی جای جوش موثر است. مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که فشار دادن و تخلیه جوش ها التهاب را افزایش می دهد. در صورت تخلیه جوش بهتر است جای آن را با یک یخ خنک کنید که التهاب آن کاهش پیدا کند. یک رژیم غذایی سالم نیز می تواند در کاهش التهاب نقش داشته باشد. با استفاده از مواد غذایی ضدالتهاب می توان از ایجاد قرمزی های جای جوش تا حد زیادی جلوگیری کرد. موادی چون کافئین، شکلات، شکر، الکل، نشاسته و ادویه جات همگی از جمله موادی هستند که باعث افزایش التهاب و طولانی شدن پاسخ های التهابی می شوند و توصیه می شود به منظور کاهش قرمزی پوست از استفاده از این مواد پرهیز کنید.

سوالات متداول از بین بردن قرمزی جای جوش

1-آیا کمبود مواد معدنی و ویتامین ها در قرمزی جای جوش موثر است؟

کمبود ویتامین هایی چون ویتامین E و C، و نیز کمبود آهن و زینک بدن در آسیب پذیری پوست تاثیر بسزایی دارد و آن را مستعد جوش و التهاب می کند. قرمزی جای جوش در افرادی که مواد مغذی مورد نیاز بدن کم باشد شایع تر است.

2-استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده چه تاثیری بر قرمزی جای جوش ها می گذارد؟

در صورت استفاده از کرم لایه بردار برای از بین بردن قرمزی جای جوش ها، توصیه می شود به صورت مرتب از کرم های ضد آفتاب، آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. این مواد از پوست در برابر آسیب دیدگی مراقبت می کند.

3-دلیل از بین نرفتن قرمزی جای جوش چیست؟

در صورتی که با امتحان کردن روش های خانگی التهاب و قرمزی جای جوش از بین نرفت ممکن است این قرمزی به دلیل واکنش شدید بدن به عفونت باشد؛ توصیه می شود در صورت برطرف نشدن قرمزی های جای جوش با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

4-استفاده از سرم صورت برای درمان قرمزی جای جوش مفید  است؟

سرم های ویتامینه یکی از بهترین روش های درمان و جلوگیری از ایجاد جوش و جای جوش هستند. سرم ویتامین C و سرم ویتامین E برای درمان قرمزی جای جوش مناسب ترین نوع سرم پوست هستند. این سرم ها علاوه بر درمان قرمزی جای جوش، در روشن شدن پوست نیز تاثیر دارند.

8 thoughts on “از بین بردن قرمزی جای جوش

  1. narges گفت:

    سلام . من چندروزه که بعد از اصلاح صورتم جوش زده وجاش قرمز موندن ومیخاره. دکترهم رفتم محلول داد بدتر شده دوتا بسته کپسول هم خوردم . میشه راهنمایی کنید

    1. مشاور فوراور تاپ کلینیک گفت:

      با تلفن همراه مشاور کلینیک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و در صورت نیاز محلول مناسب را به شما پیشنهاد بدهند.

  2. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من دوسال مشکل پوستی دارم،اسکار پوست،آکنه،جوش های زیرپوستی وحشتناک،قرمزی جوش وجای جوش دارم وهروز هم جوش درصورتم بوجود میاد دکترم رفتم بازم نشد علتش هم نمیدونم چی هست

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      سلام لطفا به واتساپ کلینیک پیغام دهید و آخرین آزمایش های انجام شده را ارسال کنید. ممکن است نیاز باشد از مکمل غذایی مناسب و صابون آووکادو فوراور استفاده کنید.

  3. محمد گفت:

    سلام خستع نباشید ، من صورتم جوش های بسار شدیدی میزد ، که صورتمو داغون کرده ، حالا جای جوش هام بخصوص قرمزیش از بین نمیره ، ۱ سال و نیمه که پوستم قرمزه ، لطفا کمکم کنید نمیدونم چیکار کنم ، دکترای زیادی رفتم ولی نتیجه نگرفتم .

    1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

      سلام لازم است که علت از بین نرفتن قرمزی جوش ها مشخص شود. معمولا این مسائل مربوط به عملکرد ضعیف کبد می باشد. توصیه می کنم با کلینیک تماس بگیرید و یکی از ژل های سم زدایی فوراور را خریداری کنید تا مشکل شما به طور ریشه ای حل شود. ممکن است کرم پروپولیس نیز برای شما تجویز شود. بعد از ویزیت روش درمان مناسب و قطعی به شما پیشنهاد خواهد شد.

      1. Amerh گفت:

        سلام صورتم یه سال نیم جوش میزنه و صورتم قرمز کامل وقتی آب به صورتم میزنم قرمز جوش زرد وخونی میزنم و جای قرمزی تا چند ماه هست محصولی اگه پشنهاد دهید ممنون میشوم یا روش خونگی

        1. فوراور تاپ کلینیک گفت:

          کرم پروپولیس و استفاده از صابون آووکادو را پیشنهاد می کنم. برای بررسی دقیق تر وضعیت خود می توانید آزمایش های اخیر خود را ارسال فرمایید تا مشاوره کامل تری دریافت کنید. اگر واکنش پوست شما التهابی باشد اسپری فرست نیز بسیار بسیار کمک کننده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *