خدمات پوست

تفاوت میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ

میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ هر دو از روش های جوانسازی صورت و رفع عوارض پوستی چون چین و چروک، افتادگی، تیرگی، جوش و جای جوش می باشند و امروزه توسط متقاضیان بسیاری مورد استقبال قرار می گیرند.

این دو لیزر زیبایی نتایج مشابه ای را ارائه می دهند؛ اما تفاوت های بسیاری با هم دارند. در ادامه مقاله تفاوت های این دو روش جوانسازی را بررسی خواهیم کرد.

میکرودرم ابریژن چیست

میکرودرم ابریژن روشی است که در آن با استفاده از کریستال های خاصی روی پوست خراش هایی ایجاد می شود. سپس با دستگاه ویژه ای نوعی مکش روی پوست انجام می شود که کریستال های باقی مانده روی پوست را جمع آوری می کند. این مکش همچنین باعث افزایش جریان خون و فعال شدن سلول های کلاژن ساز می شود و در نتیجه باعث بهبود وضعیت پوست می شود.

این روش برای از بین بردن انواع لک صورت، از بین بردن جوش و جای جوش، افزایش ضخامت پوست، درمان چروک های ظریف و روشن کردن پوست صورت کاربرد دارد.

میکرونیدلینگ چیست

در روش میکرونیدلینگ، دستگاهی با سوزن های بسیار روی پوست قرار می گیرد. این سوزن ها همزمان به لایه دوم پوست که اصطلاحا به آن درم گفته می شود، وارد می شوند. این سوزن ها آسیب بافتی ایجاد می کنند و این آسیب بافتی سبب تحریک کلاژن سازی و در نتیجه بهبود بافت پوست می شود.

همچنین این روش الاستین سازی پوست را نیز تحریک می کند. الاستین و کلاژن رشته های پروتئینی هستند که باعث استحکام و جوانسازی پوست می شوند.

این روش برای از بین بردن چین و چروک های عمقی پوست، اسکار، سوختگی، خطوط و لک های پوستی، ریزش مو و تیرگی پوست قابل استفاده می باشد.

میکرودرم ابریژن و میکروندلینگ چه تفاوت هایی با هم دارند

علاوه بر تفاوت هایی که در نحوه انجام و چگونگی عملکرد این دو روش وجود دارد، میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ به طور کلی تفاوت های بسیار دیگری نیز با هم دارند. میکرودرم ابریژن در واقع روشی است که در آن مستقیما پوست لایه برداری می شود. هدف از انجام میکرودرم در واقع جوانسازی و پاکسازی پوست است.

بر خلاف میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ هدف جوانسازی صورت در دراز مدت با استفاده از تحریک کلاژن سازی و الاستین سازی را دنبال می کند و هیچگونه لایه برداری پوست انجام نمی شود؛ به همین دلیل نتایج حاصل از میکرودرم ابریژن سریع تر نتایج میکرونیدلینگ نمایان می شوند.

میکرونیدلینگ باعث ایجاد آسیب بافتی در لایه های اولیه و ثانویه پوست می شود و در نتیجه روشی تهاجمی تر از میکرونیدلینگ است. این در حالی است که میکرودرم ابریژن تنها با کریستال های ریز سطح پوست را به صورت جزئی خراش می دهد؛ به همین دلیل برای درمان با میکرودرم ابریژن به تعداد جلسات بیشتر با فاصله کمتری نیاز است.

به دلیل عمقی تر بودن اثر میکرونیدلینگ احساس درد در این روش به مراتب بیشتر از میکرودرم ابریژن است. در میکرونیدلینگ اغلب از بی حسی استفاده می شود در حالی که در میکرودرم ابریژن اغلب نیازی به استفاده از بی حسی نیست.

دوره نقاهت هر دو روش کوتاه است؛ اما در روش میکرونیدلینگ به دلیل تهاجمی بودن این روش، مراقبت های ویژه ای از جمله استفاده از دارو های آنتی باکتریال، کمپرس سرد و پرهیز از برخی عادت های غذایی و ورزشی لازم است. در حالی که پس از انجام میکرودرم ابریژن، نیازی به مراقبت خاصی نیست و تنها در صورت احساس التهاب می توان از کمپرس سرد استفاده کرد.

سوالات متداول تفاوت میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ

1-کدام روش بهترین روش جوانسازی است؟

نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد. چراکه پاسخ این سوال برای هر بیمار می تواند متغیر باشد. پاسخ این سوال علاوه بر شرایط بیمار، نوع پوست بیمار و شدت عوارض بیمار، به عواملی چون ترجیحات بیمار نیز بستگی دارد. به هر حال بهتر است پیش از انتخاب هرگونه روش درمانی ابتدا با یک جراح متخصص زیبایی یا پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

2-عوارض کدام روش کمتر است؟

هر روش کلینیکی به هر حال باعث ایجاد عوارض متعددی خواهند شد. هر دو روش ممکن است باعث ایجاد عوارضی مانند درد، کبودی، التهاب، قرمزی، سوزش و خارش شوند که تمامی این عوارض کاملا موقتی هستند و پس از چند روز رفع خواهند شد. البته احتمال بروز عوارض در روش میکرودرم ابریژن کمتر از میکرونیدلینگ است.

3-هزینه کدام روش کمتر است؟

هزینه های هر یک از روش ها به عوامل متعددی چون موقعیت جغرافیایی، جراح یا پزشک متخصص، عوارض پوستی و شرایط بیمار بستگی دارد؛ با این حال هزینه های روش میکرودرم ابریژن اغلب کمتر از میکرونیدلینگ است.

4-ماندگاری نتایج کدام روش بیشتر است؟

ماندگاری نتایج چه در روش میکرونیدلینگ و چه در روش میکرودرم به صورت قابل قبولی زیاد است. البته ماندگاری نتایج به بدن بیمار نیز بستگی دارد. در اغلب موارد نتایج میکرونیدلینگ به دلیل عمقی بودن اثر، ماندگار تر و طولانی تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *