جراحی زیبایی

لیزر لیپولیز ساق پا

لیزر لیپولیز ساق پا

لیزر لیپولیز روش جراحی زیبایی است که از سال ۲۰۰۶ تصویب شده و مورد تایید قرار گرفته است. هدف از انجام لیزر لیپولیز کاهش حجم چربی در یک ناحیه کوچک از بدن است. لیپولیز یک روش کم تهاجمی برای لاغری و از بین بردن چربی ها است که معمولاً نتایج آن به دلیل اینکه سلول های چربی را غیر فعال می کند دائمی است.

 لیزر لیپولیز ساق پا با تولید انرژی لیزر که از طریق اپلیکاتور به بافت چربی ساطع می شود سلولهای چربی ساق پا را گرم می کند و آنها را تجزیه کرده و از بین می برد.

 روش کار لیزر لیپولیز به گونه ای است که این انرژی فقط به سلول های چربی می تابد و بر روی سایر بافتها و سلول های اطراف تاثیری ندارد و باعث آسیب و ایجاد اختلال در عملکرد سایر بافتها و پوست نمی شود.

بنابراین هدف لیزر لیپولیز فقط از بین بردن چربی ها هستند که معمولا در ترکیب با لیپوساکشن هم انجام می شود. در واقع قبل از آنکه چربی ها را مکش کنند آنها را با لیزر متلاشی و سست می کنند و از این طریق چربی ها با سهولت بیشتری استخراج می شوند. در این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و در مطب جراح متخصص قابل انجام است البته شایان به ذکر است که بیمار همان روز بعد از لیزر ترخیص می‌شود و نیازی به بستری نیست.

لیزر لیپولیز ساق پا چگونه انجام میشود؟

شما ابتدا در یک محیط استریل لباس مخصوص را می پوشید و آماده می شوید. پس از ارزیابی ابعاد و شکل برآمدگی چربی در ساق پا که باید تحت درمان با لیزر قرار گیرد، منطقه مورد نظر برای قرارگیری اپلیکاتور مشخص می شود.

در حالی که روی تخت دراز میکشید چند دست لیزر لیپو به ساق پای شما می چسبند. شدت لیزر و مدت زمان مورد نیاز روی تجهیزات تنظیم می شوند. در طول درمان با لیزر لیپولیز ساق پا که معمولاً 25 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد، بیمار ممکن است احساس گرمای متناوب و یا سوزن سوزن شدن در ساق پا داشته باشد. پس از درمان، نوشیدن مقدار زیادی آب و حفظ رژیم غذایی سالم و ورزش بسیار مهم است. احتمالاً چندین روز بعد از عمل کبودی و ناراحتی جزئی را تجربه خواهید کرد.

خطرات لیپولیز لیزر ساق پا چیست؟

با اینکه شکل و فرم ساق پا تا مدتی تغییر می کند، اما باید بدانید که لیزر لیپولیزساق پا روش درمانی و جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و ورزش نیست.

 باید توجه داشته باشید که اگرچه لیزر لیپولیز ساق پا ممکن است از نظر زیبایی بتواند شکل بدن شما را تغییر دهد، اما نمی تواند مشکلات سبک و شیوه زندگی شما را که منجر به چاقی می شود حل کند.

علاوه بر این، سلولیت را نیز کاهش نمی دهد. مانند تمام اقدامات جراحی، خطرات و عوارض مختلفی برای لیزر لیپولیز ساق پا وجود دارد. خطرات بالقوه لیزر لیپولیز ساق پا می تواند شامل عفونت، نکروز پوستی، کمرنگ شدن پوست، لکه دار شدن، بی حسی، جای زخم، تغییر رنگ و یا افتادگی و شل شدن پوست و همچنین ناراحتی در ناحیه تحت درمان جراحی باشد.

 سوزش زیر پوستی نیز می تواند یک عارضه جانبی لیزر لیپولیز ساق پا باشد. درد ناشی از این روش ممکن است ماهها ادامه داشته باشد.

توصیه های قبل از عمل لیپولیز ساق پا

تفاوتی ندارد که لیزر لیپولیز ران یا ساق پا را بخواهید انجام دهید در هر دو صورت دو هفته قبل از عمل، از مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد التهاب خودداری کنید. این داروها می توانند در روند بهبودی بدن اختلال ایجاد کنند.

از فعالیت هایی که ممکن است محل درمان را تحریک کند، خودداری کنید. این فعالیت ها شامل برنزه کردن و تراشیدن ساق پا است.

اطمینان حاصل کنید که جراح متخصص زیبایی از هرگونه بیماری های فعلی شما و یا داروهایی که مصرف می کنید، آگاه است.

سوالات متداول لیزر لیپولیز ساق پا

1-چه کسی کاندیدای مناسبی برای لیزر لیپولیز ساق پا نیستند؟

بیمارانی که دارای پوست شل یا چربی در عمق عضلات ساق پا هستند کاندیدای مناسبی برای لیزر لیپولیز ساق پا نمی باشند.

2-آیا لیزر لیپولیز ساق پا نیاز به بیهوشی دارد؟

خیر ، این روش بدون بیهوشی انجام می شود و ممکن است با سر کردن موضعی انجام شود.

3-نتایج لیزر لیپولیز ساق پا بعد از چه مدت مشخص می‌شود ؟

نتایج اولیه ممکن است بعد از شش هفته قابل مشاهده باشد و نتایج نهایی تا 3 ماه آشکار می شود. بهبودی از لیزر لیپولیز ساق پا معمولاً تا دو روز است و بعد از آن میتوانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

4-چربی بعد از لیزر لیپولیز ساق پا کجا می رود؟

 لیزر چربی را درون سلولهای چربی به مایع تبدیل می کند و باعث می شود سلول ها محتویات خود را به بیرون از سلول آزاد کنند و سپس چربی مایع شده به طور طبیعی از بدن خارج می شوند.

5-چند جلسه درمانی برای لاغری ساق پا نیاز است؟

حدود 2 تا 4 جلسه لیزر باید تکرار شود. فاصله مطلوب بین جلسات 6 تا4  هفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *