کاشت مو

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE

ریزش مو و طاسی یکی از مشکلاتی است که امروزه اغلب مردان و برخی زنان را درگیر خود کرده است. روش های بسیاری برای درمان ریزش مو و طاسی وجود دارد که ترمیم و کاشت مو از مطمئن ترین این روش هاست. کاشت مو به روش FUE یکی از روش های نوین کاشت مو می باشد که نتایج و فرآیند آن دلخواه بسیاری از افراد است. در کاشت مو به روش FUE، فولیکول های مو از دیگر قسمت های بدن که فولیکول های قوی تری دارند، برداشته می شود و به نواحی طاس و کم موی سر پیوند زده می شود. میزان تهاجم این روش کمتر از دیگر روش های کاشت مو می باشد، ماندگاری طولانی مدت دارد و ظاهر موی رشد کرده طبیعی خواهد بود. در ادامه توضیخات بیشتری در مورد کاشت مو به روش FUE خواهیم داد.

کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می شود؟

جراح متخصص زیبایی در ابتدای جلسه کاشت موی سر بی حسی موضعی روی سر و ناحیه ای که از آن فولیکول مو برداشته می شود، اعمال می کند. پس از بی حسی، جراح متخصص زیبایی فولیکول های مورد نیاز را از قسمت اهدا کننده بدن، که اغلب ناحیه پشت سر بیمار است، بر می دارد. این فولیکول ها سپس با زیر نوعی میکروسکوپی قدرتمند برای پیوند زدن به ناحیه طاس و کم موی سر آماده می شود. این فولیکول ها پس از آماده سازی به صورت استوانه ای برش میخورند و در نواحی مورد نظر قرار می گیرند. هیچ برشی در ناحیه درمان انجام نمی شود و به همین دلیل هم اسکار یا جای بخیه روی سر بیمار به وجود نخواهد آمد.

مزایای کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE برتری های زیادی نسبت به دیگر روش ها دارد؛ در زیر برخی از این مزایا را خواهید دید:

  • دوره نقاهت کوتاه دارد.
  • پس از درمان بیمار می تواند به کار های روزمره بپردازد.
  • اسکار یا جای زخم به جای نمی گذارد.

عوارض کاشت مو به روش FUE

همانطور که پیش تر گفته شد این روش تهاجمی نبوده و بدون استفاده از جراحی انجام می شود؛ به همین دلیل عوارض چندانی ندارد و اغلب بیمارانی که این روش را برای کاشت مو انتخاب کرده اند از نتایج آن راضی بوده اند. با این وجود عوارض احتمالی برای هر روش درمانی ممکن است وجود داشته باشد. از عوارض کاشت مو به روش FUE می توان به احساس سفتی در پوست سر، تورم، درد، عفونت، واکنش های آلرژیک و خونریزی در محل کاشت مو اشاره کرد.

مراقبت های لازم پس از کاشت مو به روش FUE

رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو در رسیدن به نتیجه مطلوب و کوتاه شدن هر چه بیشتر دوره نقاهت تاثیر زیادی دارد. مراقبت های لازم توسط جراح متخصص زیبایی تجویز می شود و لازم است حتی الامکان آن ها را رعایت کرد. برخی از این مراقبت ها به شرح زیر هستند:

  • دارو های تجویز شده توسط جراح متخصص زیبایی به طور مرتب تا پایان دوره نقاهت مصرف کنید.
  • از هیچ دارویی بدون مشورت پزشک استفاده نکنید.
  • از خوردن داروهای ضد التهاب مانند آسپرین جدا خودداری کنید.
  • در صورت خونریزی محل درمان، تا یک ربع آن را فشار دهید. در صورت قطع نشدن خونریزی با پزشک خود تماس حاصل کنید.
  • تا سه روز پس از کاشت مو زیر سر شما هنگام خوابیدن باید بلند باشد.
  • از قرار گرفتن در معرض تابش متسقیم آفتاب تا یک هفته خودداری کنید و پس از آن تا سه ماه حین قرار گرفتن زیر نور خورشید از کرم های ضد آفتاب مخصوص سر استفاده کنید.
  • تا سه هفته پس از درمان بهتر است از فعالیت های سنگین ورزشی که باعث تعریق سر می شود، خودداری کنید.

سوالات متداول کاشت مو به روش FUE

1-کاشت مو به روش FUE برای چه کسی مناسب است؟

افرادی که  طاسی الگوی مردانه دارند، کسانی که موی کم پشت دارند، و افرادی که دچار سوختگی ناحیه سر و آسیب دیدگی فولیکول مو ها شده اند مناسب ترین کاندیدای کاشت مو به روش FUE است.

2-نتایج کاشت مو به روش FUE چه زمانی قابل مشاهده است؟

زمان مشاهده نتایج کاشت مو برای بیماران مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما به صورت میانگین سه ماه پس از کاشت مو نتایج کاملا قابل مشاهده خواهد بود.

3-آیا کاشت مو به روش FUE دردناک است؟

جراح متخصص زیبایی پیش از شروع فرآیند درمان نواحی مورد درمان را با مواد و داروهایی چون لیدوکائین بی حس می کند؛ به همین دلیل نیز بیمار حین فرآیند کاشت مو هیچ دردی حس نخواهد کرد. پس از کاشت مو ممکن است بیمار تا یک روز احساس درد خفیفی در ناحیه درمان داشته باشد که با مسکن قابل رفع است.

4-کاشت مو به روش FUE چند جلسه طول می کشد؟

برای اغلب بیماران یک تا دو جلسه درمانی برای تکمیل کاشت مو کفایت می کند. با این حال ممکن است، برای بیماران ۳ تا ۴ جلسه لازم باشد.

5-درصد موفقیت کاشت مو به روش FUE چقدر است؟

کاشت مو به روش FUE درصد موفقیت بالایی نسبت به دیگر روش ها دارد و برای اغلب افراد قابل استفاده است. اغلب کلینیک ها موفقیت این روش را به صورت میانگین ۹۰٪ گزارش کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *