خدمات پوست

جلسه اول لیزر موهای زائد

جلسه اول لیزر موهای زائد

لیزر درمانی یکی از روش های بسیار کاربردی برای رفع موهای زائد می باشد که با استفاده از پالسهای نور، فولیکول های مو را ضعیف کرده و از بین می برد. امروزه استفاده از دستگاه های لیزر خانگی نیز بسیار مرسوم شده است اما معمولا از این دستگاه ها برای دست ها، پاها و صورت بیشتر استفاده می شود. اما طبیعتا انجام لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه های فوق حرفه ای و پیشرفته و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد توسط افراد متخصص می تواند نتیجه ای بهتر را به همراه داشته باشد. اما به طور کلی خیلی از افراد دقیقا نمی دانند که قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم شما را با نکات مهم در رابطه با جلسه اول لیزر موهای زائد، آشنا کنیم.

نکات مهم قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد

قبل از مراجعه به منظور انجام جلسه اول لیزر موهای زائد، تمامی قسمت های بدن را که قرار است لیزر شوند، را اصلاح نمایید.

از طرفی سعی کنید حداقل 2 هفته قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد، از هرگونه آفتاب گرفتن و برنزه کردن، جدا خودداری نمایید.

افراد تحت درمان نیاز است، قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد، حدودا 2 هفته از کرم های سفید کننده استفاده نمایند.

حدودا دو هفته قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد، اگر داروهایی استفاده می کنید که به نور واکنش نشان می دهند، بهتر است مصرف آنها را کاملا قطع نمایید. البته بهتر است با مشورت جراح متخصص این کار را انجام دهید.

اگر دچار هرگونه بیماری های پوستی هستید، قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد بهتر است آن را کاملا رفع نمایید زیرا با رعایت نکات قبل از لیزر موهای زائد می توان از بروز مشکلات احتمالی پس از لیزر جلوگیری نمایید.

نکات مهم پس از جلسه اول لیزر موهای زائد

از آنجایی که در جلسه اول لیزر موهای زائد خیلی در رابطه با واکنش های پوستی خود، آشنایی ندارید. بهتر است پس از انجام لیزر از کمپرس یخ روی پوست خود استفاده نمایید. تا از بروز التهابات و سوختگی های جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از عوارض لیزر موهای زائد و مشکلات احتمالی پوست ، تا یک هفته پس از جلسه اول لیزر موهای زائد از سونا، دوش آب داغ، ورزش های هوازی و ماساژ خودداری کنید.

در صورتی که پس از جلسه اول لیزر موهای زائد، ممکن است در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید، حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

همچنین در صورتی که موهای زائد صورت خود را لیزر نموده اید، سعی کنید یک هفته از آرایش کردن صورت خود بپرهیزید.

به طور کلی پس از اولین جلسه لیزر، بهتر است تا یک هفته پس از لیزر درمانی تمامی استانداردهای بهداشتی را کاملا رعایت نمایید.

قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد چه چیزهایی را باید در نظر داشت؟

دستگاه لیزر موهای زائد: امروزه دستگاه های مختلفی برای لیزر کردن موهای زائد وجود دارد. که هر کدام از مراکز لیزر درمانی از یک نوع آن استفاده می کند. شما قبل از اینکه برای انجام لیزر موهای زائد اقدام نمایید، نیاز است تا با انواع دستگاه های لیزر درمانی آشنا شوید. و سپس با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آشنا شوید. مرکز درمانی که از بهترین دستگاه لیزر درمانی استفاده می کند. مناسب ترین مکانی است که، می توانید به آنجا مراجعه نمایید.

هزینه لیزر موهای زائد: طبیعتا هزینه از بین بردن موهای زائد به روش لیزر از دیگر روش های رفع موهای زائد بیشتر می باشد. اما اگر این هزینه ها را در دراز مدت در نظر بگیرید. متوجه خواهید شد که، قیمت لیزر موهای زائد اقتصادی ترین روش از بین بردن موهای زائد می باشد. اما به طور کلی هزینه یک جلسه لیزر موهای زائد می تواند برابر با دو برابر هزینه اپیلاسیون و چندین برابر روش های شیو با کرم و … باشد. از طرفی هزینه لیزر به صورت منطقه ای و برای هر بخش از بدن به صورت جداگانه برآورد می شود.

عوارض و خطرات لیزر موهای زائد: قبل از اینکه برای لیزر موهای زائد خود اقدام نمایید. بهتر است که عوارض و خطرات احتمالی این روش را به طور کامل بشناسید. لیزر درمانی می تواند به صورت موقت موجب تاول زدن، ورم کردن، سوختگی های سطحی، سوزش، خارش و قرمزی پوست شود. اما در صورتی که از دستگاه های استاندارد در مراکز درمانی معتبر استفاده نموده اید. نگران نباشید. این عوارض پس از مدت کوتاهی رفع می شود.

فاصله میان جلسات لیزر درمانی: همچنین از لیزر درمانی در فواصل زمانی کوتاه به شدت خودداری نمایید. زیرا ممکن است موجب آسیب رساندن به پوست شما شود. از طرفی هر دو جلسه لیزر موهای زائد باید حدودا 6 تا 8 هفته با هم فاصله داشته باشند.

نتیجه گیری پس از هر بار لیزر موهای زائد: از آنجایی که موهای زائد در سه مرحله رشد می کنند. لیزر موهای زائد مساوی با رشد موهای زیر پوستی می باشد. بنابراین پس از اولین جلسه لیزر نباید توقع داشته باشید که، مویی را مشاهده نکنید. بلکه در صورت رشد بیشتر موها، می توانید به نتیجه گیری بهتر امیدوار باشید.

سوالات متداول جلسه اول لیزر موهای زائد

1-عوارض جلسه اول لیزر موهای زائد چیست؟

عموما عوارض لیزر درمانی آنچنان نیست که مانع از انجام این عمل بشود اما در موارد نادرالتهابات پوستی، خارش ، سوزش و یا قرمزی در برخز موارد ممکن است از عوارض جلسه اول لیزر موهای زائد بدن باشد

2-آیا جلسه اول لیزر موهای زائد درد دارد؟

معمولا به دلیل شیو کردن بش از حد موها بسیار ضخیم شده و درجلسه اول لیزر موهای زائد ممکن است درد زیادی داشته باشد که به مرور در جلسات بعدی این درد کم تر می شود

3-آیا می توان پس از جلسه اول لیزر موهای زائد، برنزه کرد؟

اگر بخواهیم بدون توجه به نکات لیزر موهای زائد عمل برنزه کردن را نیز انجام دهیم زمینه را برای درد جلسات بعدی و یا نادیده گرفتن نتایج مثبت لیزر درمانی شوید لذا بهتر است در طول دوره لیزر موهای زائد از برنزهنمودن پوست خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *