خدمات پوست

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد اصلی ترین دغدغه کسانی است که قصد دارند موهای زائد خود را با استفاده از لیزر از بین ببرند. از آنجایی تنها روش دائمی از بین بردن موهای زائد، لیزر است، تعداد کسانی که تمایل به استفاده از این روش را دارند، بسیار زیاد است. برخی عوارض از جمله قرمزی، التهاب، درد و سوزش مختصر پس از استفاده از لیزر ممکن است رخ دهد اما در کوتاه مدت برطرف می شود. پوسته شدن  پوست نیز از عوارض رایج پس از استفاده از لیزر است که پس از مدت کوتاهی برطرف می شود. سوختن پوست و آسیب بافت های داخلی بدن، به جای ماندن جای زخم و اسکار، تغییر رنگ پوست و … به هیچ وجه در دسته عوارض رایج لیزر موهای زائد قرار نمی گیرد. اگر شما هم نگران عوارض جدی و خطرناک این روش هستید، مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار شما قرار دهد.

عوارض لیزر موهای زائد اغلب ناشی از خطای انسانی

اگر در خصوص عوارض لیزر موهای زائد پرس و جو کنید خیلی زود به این قضیه پی خواهید برد که این روش، یک راهکار کم خطر و کم عوارض است. تعداد کسانی که با استفاده از این روش دچار عوارض و آسیب می شوند، بسیار اندک است. اما توجه به این نکته ضروری است که عوارض لیزر موهای زائد اغلب ناشی از خطای انسانی است و مربوط به ماهیت ذاتی این روش نیست.چه بسا کسانی که فکر میکنند قیمت لیزر موهای زائد در به وجود آمدن عوارض آن تاثیرگذار است در صورتی که این طور نیست و استفاده از دستگاه نامناسب یکی از این خطاهاست. در صورتی که فرد ارائه دهنده خدمات زیبایی آشنایی کافی با دستگاه های لیزر نداشته باشد ممکن است، با انتخاب اشتباه دستگاه و استفاده از توان بیشتر باعث سوزش و آسیب به پوست شما یا حتی بافت های اطراف شود. تعداد شات های بیشتر از تعداد مورد نیاز نیز می تواند مشکل مشابهی را به وجود آورد. در صورتی که قصد لیزر موهای زائد را دارید، بهتر است در انتخاب مرکز خدمات زیبایی دقت زیادی داشته باشید و به متخصصان زیبایی یا متخصصان پوست و مو برای این کار مراجعه کنید و با رعایت نکات قبل از لیزر موهای زائد می توانید از بروز مشکلات جلوگیری کنید. عوارض لیزر موهای زائد که به دلیل گفته شود ایجاد می شود می تواند به صورت اسکار، التهاب و سوختگی، تغییر رنگ پوست و … نمایان شود.

عوارض لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست سبزه دارند

طول موج مناسب برای از بین بردن موهای زائد افرادی با پوست تیره متفاوت از طول موج مناسب برای از بین بردن موهای زائد افراد با پوست روشن است. از آنجایی که اغلب مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی از دستگاه های مناسب افراد با پوست روشن استفاده می کنند، خدمات ارائه شده توسط آنان برای افراد با پوست تیره با عوارض همراه است. بنابراین اغلب تصور می کنند که عوارض لیزر موهای زائد برای افراد با پوست تیره اجتناب ناپذیر است یا گفته می شود افراد با پوست تیره نمی توانند موهای زائد خود را لیزر کنند. عوارض لیزر موهای زائد در صورت مهارت کافی متخصص ارائه دهنده خدمات زیبایی و استفاده ازبهترین دستگاه لیزر موهای زائد مناسب برای افراد با پوست تیره نیز می تواند مدیریت و کنترل شود. در کل دقت و مهارت لازم در این روش برای افراد با پوست تیره بیشتر است چرا که پوست تیره بیشتر مستعد بروز عوارض است.

سوالات متداول عوارض لیزر موهای زائد بدن

برنزه کردن پوست باعث بروز عوارض لیزر موهای زائد می شود؟

همانطور که گفته شده پوست تیره برای بروز عوارض لیزر موهای زائد مستعد تر است، فرقی ندارد که این تیرگی به دلیل برنزه کردن، افزایش سن یا به صورت ژنتیکی باشد. در صورتی که قصد دارید از این روش استفاده کنید، بهتر است برای مدتی برنزه کردن پوست خود را به عقب بیاندازید. در صورتی که ناگزیر به مراجعه هستید، با مراجعه به مراکز تخصصی می توانید احتمال بروز عوارض را کاهش دهید. استفاده از دستگاه مناسب اهمیت زیادی دارد.

1-آیا بروز سرطان پوست می تواند از عوارض لیزر موهای زائد می باشد؟

خیر. تاکنون هیچ گزارشی در خصوص بروز سرطان پوست به دلیل استفاده از لیزر برای زدودن موهای زائد گزارش نشده است. هیچ شواهد علمی از تاثیر این روش بر احتمال بروز سرطان نیز وجود ندارد.

2-آیا استفاده از لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی، باعث نازایی می شود؟

خیر. به هنگام استفاده از لیزر برای زدودن موهای زائد، هیچ آسیبی به تخمدان ها ، رحم و اعضای داخلی بدن زنان وارد نمی شود. تا کنون هیچ مطالعه ای اثر لیزر موهای زائد را بر نازایی تایید نکرده است.

3-آیا سرطان سینه از عوارض لیزر موهای زائد ناحیه زیر بغل است؟

خیر. لیزر موهای زائد باعث بروز هیچ گونه سرطانی از جمله سرطان سینه نمی شود. تا کنون هیچ مطالعه ای فعال شدن سلول های سرطانی را به واسطه استفاده از لیزر تایید نکرده است. لیزر موهای زائد ناحیه زیر بغل باعث بروز سرطان سینه نمی شود

4-ضخیم شدن موهای کرکی از عوارض لیزر موهای زائد است ؟

قبل از اینکه لیزر برای زودودن موهای زائد استفاده کنید، ارائه دهنده این خدمات زیبایی، موهای زائد را مورد بررسی قرار می دهد. در این بررسی مشخص می شود که موهای زائد شما کرکی و نازک است یا ضخامت کافی را برای لیزر دارد. در صورتی که حجم موهای کرکی شما زیاد باشد، این روش برای شما مناسب نیست چرا که نه تنها باعث از بین رفتن موهای کرکی نمی شود، بلکه احتمال دارد باعث ضخیم تر شدن آن ها نیز بشود. در صورتی که اغلب موهای زائد، ضخامت کافی را داشته باشند نیاز نیست نگران عوارض لیزر موهای زائد باشید و می توانید از این روش پرطرفدار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *