کاشت مو

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو

یکی از مشکلاتی که ممکن است در هر سنی و برای هر فردی به وجود آید، ریزش مو است. اما آیا می توان راهکاری برای درمان ریزش مو یافت؟ بهترین روش درمانی به نظر شما درمان گیاهی است یا شیمیایی؟ آیا می توان با مراقبت های لازم از ریزش موها جلوگیری نمود؟ با ما همراه باشید.

ریزش مو به راحتی قادر است زیبایی انسان را تحت شعاع قرار داده و از بین ببرد. البته برخی از افراد، مخصوصا آقایان بعد از ریزش مو جذابیت نیز به دست می آورند. اما این مسئله همه مردم دنیا را درگیر و ناراحت کرده است. به همین دلیل همه به دنبال آن هستند که یک روش مناسب برای درمان ریزش مو های خود بیابند.

اگر بخواهیم میان روش گیاهی و شیمیایی بهترین را انتخاب کنیم، بدون شک بسیاری از مردم به سراغ روش درمان شیمیایی برای جلوگیری از ریزش موهای خود می روند. چون این روش سریعتر آنها را به هدفشان می رساند. اما روش گیاهی نیز کاربردهای خانگی خود را دارد.

درمان ریزش مو با مزوتراپی

در مواقعی که متخصص پوست و مو علت ریزش مو را سو تغذیه و کمبود برخی ویتامین های ضروری برای رویش مو تشخیص می دهد مزوتراپی بهترین گزینه برای درمان ریزش مو می باشد.

برخی افرادی که از رژیم های غذایی سخت پیروی می کنند و حتی افرادی که تحت شیمی درمانی می باشند ممکن است به دلیل کمبود برخی ویتامین ها و مینرال ها دچار ریزش مو شوند. مزوتراپی مو این کمک را به بیمار می کند که در کمترین زمان ممکن تمام آنچه را که مو برای رویش لازم دارد در دسترس قرار دهد. سرعت جذب مواد مزوتراپی از طریق پوست سر و پیاز مو بسیار بالاست. به همین دلیل نتایج آن به سرعت نمایان می شود.

درمان ریزش مو با پی آر پی

پی آر پی نیز یکی از روش های قدیمی و محبوب برای تقویت رویش مجدد موی سر می باشد. این روش نیز با تزریق مواد پی آر پی به پوست سر انجام می شود. مکانیسم عمل این روش نیز همانند مزوتراپی مو می باشد. با پی آر پی علاوه بر این که مواد مغذی به پیاز مو رسانده می شود رشد مجدد مو نیز تحریک می شود و سبب جلوگیری از ریزش مو می شود.

درمان ریزش مو با کربوکسی تراپی

روش کار با کربوکسی تراپی به این صورت است که با ایجاد یک فراخوان قوی برای خونرسانی به ناحیه مورد نظر مواد مغذی را بهتر به این ناحیه می رساند. بنابراین می توانید از کربوکسی تراپی برای درمان ریزش مو و حتی رویش مجدد مو سود ببرید. کربوکسی تراپی علاوه به فراخوان خون مغذی به ناحیه مو و پوست سر رشد مجدد مو را نیز تحریک می کند.

ممکن است متخصص پوست و موی شما یک روش ترکیبی مثل استفاده از کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو به طور همزمان را برای شما تجویز کند.

درمان خانگی ریزش مو

  • آب پیاز

آب پیاز را می توانیم یکی از موثرترین و بهترین گیاهان دارویی برای درمان بیماری ریزش مو به شمار آوریم. گوگرد موجود در آب پیاز، قادر است به رشد مجدد مو کمک بسیاری نماید. از این رو افرادی که با ریزش مو مواجه هستند، می توانند با استفاده از آب پیاز، به درمان ریزش مو های خود بپردازند.

باید بگوییم تحقیقات بسیاری بر روی این روش گیاه صورت نگرفته است. اما طبق مطالعات کوچکی که بر روی افراد مبتلا به بیماری آلوپسی آرئاتا صورت پذیرفته است، این روش درمانی نتیجه بخش بوده است. افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، به مرور زمان دچار ریز مو می شوند. برای درمان ریزش مو های این بیماران، نصف پیمانه آب پیاز را بر روی پوست سر آنها استفاده کردند، و متوجه رشد مجدد مو در سر آنها شدند.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای استفاده از آب پیاز باید نصف لیوان آب پیاز را با دو برابر آن آب ترکیب نمایید. مشاهده خواهید نمود که پس از 2 هفته بیش از 74% از موهای شما نسبت به سابق رشد داشته اند. شما می توانید برای از بین بردن بوی بد پیاز، از دیگر داروهای گیاهی همچون عسل استفاده کنید.

  • بیوتین

برخی از پزشکان معتقد هستند استفاده از بیوتین ( نام علمی ویتامین B7) برای درمان ریزش مو مناسب است. علاوه بر آن این مکمل حتی برای پوست نیز مفید است. شما بدون این که متوجه باشید، هر روز غذاهایی را مصرف می کنید که حاوی مقدار زیادی بیوتین هستند. وجود مقادیر کافی بیوتین در رژیم غذایی نیز از ریزش مو جلوگیری می کند و حتی منجر به رویش مجدد مو نیز می شود.

مواد غذایی همچون جوانه گندم، تخم مرغ، قارچ و … همگی از بیوتین برخوردار هستند. استفاده از این ماده های غذایی به میزان قابل توجهی قادر هستند به درمان ریزش مو کمک کنند.

 سوالات متداول درمان ریزش مو

1-آیا ریزش مو ارثی است؟

نمی توانیم به صراحت بیان نماییم که ریزش مو یک بیماری ارثی است. اما در مورد غیر ارثی بودن آن نیز اطلاعات مناسبی در دست نیست. پس ممکن است در برخی از افراد ریزش مو ارثی باشد، و در برخی دیگر غیر ارثی و یا به دلیل مشکلات و استرس محیطی.

2-آیا مصرف داروهای شیمیایی می تواند یکی از دلایل ریزش مو به شمار رود؟

بله. بدون تردید استفاده از داروهای شیمیای می تواند برای بدن عوارضی به همراه داشته باشد. اما برخی از افراد مجبور به مصرف دارو هستند. پس این افراد باید برای درمان ریزش مو از روش های گیاهی استفاده کنند.

3آیا رنگ کردن موها می تواند دلیلی بر ریزش مو باشد؟

بله. از آنجایی که با رنگ کردن موها لایه محافظ مو شکسته می شود، این مسئله می تواند یکی از دلایلی باشد که به ریزش مو منجر شود.

4-با چه روشی می توان به درمان ریزش مو کمک کرد؟

یکی از روش های ساده برای مشکل ریزش مو، ماساژ پوست سر است. زمانی که خون رسانی به پوست انجام می شود، موها کمتر ریزش یافته و با قدرت بیشتری بر روی سر باقی می مانند.

5-استرس می تواند منجر به ریزش مو شود؟

بله. هر نوع استرس، اضطراب، نگرانی و … که آرامش را از انسان بگیرد، می تواند منجر به ریزش مو شود. پس برای این که به درمان ریزش مو های خود کمک کنیم، باید از هر نوع استرسی و ناراحتی دور باشیم.

6-برای درمان ریزش مو چه بخوریم؟

یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزی و لبنیات می توان به درمان ریزش مو کمک کند. اکثر افراد میزان کافی پروتئین و گوشت را مصرف می کنند که برای رشد مو لازم است. اما بیمارانی که تحت رژیم های غذایی سخت می باشند معمولا از میوه ها و سبزیجات و خوراکی های متنوع هر فصل کمتر استفاده می کنند. به همین دلیل دچار سو تغذیه و کمبود یک سری ویتامین ها و مینرال ها می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *