تزریق چربی

دوره نقاهت تزریق چربی به صورت

دوره نقاهت تزریق چربی به صورت

چین و چروک و افتادگی پوست یکی از مشکلاتی است که با بالا رفتن سن بسیاری از افراد اعم از زن و مرد را درگیر می کند. عارضه های پوستی باعث می شد صورت فرد پیر و ناسالم به نظر برسد. روش های متعددی برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست وجود دارد که تزریق چربی یکی از پرطرفدار ترین و رایج ترین این روش ها می باشد. یکی از دلایل محبوبیت تزریق چربی کم هزینه بودن و دوره نقاهت کوتاه این روش است. در این مقاله قصد داریم در مورد تزریق چربی و دوره نقاهت آن اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

تزریق چربی چیست؟

با گذشت زمان و بالا رفتن سن قسمت های زیادی از صورت چروکیده شده و حجم خود را از دست می دهند. این اتفاق باعث افتادگی و پیر به نظر رسیدن پوست می شود. در تزریق چربی به صورت که با نام پیوند چربی یا ترانسفر چربی نیز شناخته می شود، جراح متخصص زیبایی پس از اعمال بی حسی، چربی ها را از بخش های دیگر بدن مانند شکم، ران یا باسن بر می دارد و پس از آماده سازی آن ها برای تزریق،  با سوزن های مخصوص به بخش های کم حجم و چروکیده صورت تزریق می کند. با تزریق چربی به صورت، چین و چروک ها از بین می رود و جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد.

عوارض تزریق چربی به صورت

لازم به یادآوری است که تهاجم در جوانسازی صورت  به روش تزریق چربی به صورت عوارض و خطرات چندانی بیمار را تهدید نمی کند. همچنین در دوران نقاهت با رعایت نکات مراقبتی، بیمار می تواند تا حد زیادی از بروز عوارض و شدت آن ها بکاهد. در هر صورت برخی از عوارض پس از تزریق چربی به صورت، ممکن است به شکل عفونت، خون مردگی، واکنش های آلرژیک، تخریب اعصاب، تحریک بافت پوست، عدم تقارن و آمبولی محل درمان اتفاق بیفتد.

مراقبت های دوره نقاهت تزریق چربی به صورت

دوره نقاهت تزریق چربی به صورت کوتاه است ولی با توجه به شرایط بیمار می تواند طولانی تر یا کوتاه تر از حد معمول شود. به صورت میانگین دوره نقاهت تزریق چربی به صورت دو هفته تا یک ماه طول می کشد. در طول این دوره لازم است که بیمار برای گرفتن بهترین نتیجه و تسریع فرآیند بهبودی نکات مراقبتی ویژه ای را رعایت کند. برخی از این مراقبت ها به شرح زیر اند:

  • در صورت تجویز دارو توسط پزشک، آن ها را به موقع و به طور مرتب مصرف کنید.
  • تا سه روز پس از تزریق چربی در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • به طور مرتب از ضدآفتاب با اس پی اف مناسب استفاده کنید.
  • از ماساژ دادن یا فشار دادن ناحیه درمان خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت هایی که موجب وارد کردن فشار به صورت می شوند اجتناب کنید.
  • در صورت ایجاد کبودی و التهاب از داروهای ضد التهاب تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • بهتر است تا یک هفته از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • سه روز اول بهتر است زیر سرتان بلند باشد.
  • در صورت احساس درد در ناحیه درمان از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در صورت بروز عفونت، تحت نظر پزشک از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده هر نوع عارضه غیر طبیعی چون تب، سردرد، سرگیجه و حالت تهوع سریع به پزشک مراجه کنید.

سوالات متداول دوره نقاهت تزریق چربی به صورت

1-تزریق چربی برای چه کسانی ممنوع است؟

بیماران با مشکلات زمینه ای چون دیابت و بیماری های قلبی و عروقی و نیز بیماری ها و مشکلات پوستی چون حساسیت بهتر است پیش از استفاده از این روش با جراح متخصص زیبایی مشورت های لازم را به عمل بیاورند. همچنین برای زنان باردار و شیرده استفاده از روش تزریق چربی ممنوع است.

2-ماندگاری چربی تزریقی چقدر است؟

ماندگاری چربی تزریقی در صورت، در بیماران مختلف متفاوت است. در بهترین شرایط و در صورتی که بیمار نکات مراقبتی را به طور کامل انجام دهد ماندگاری چربی تزریقی به صورت، یک سال خواهد بود. پس از آن بیمار باید برای تمدید تزریق چربی به کلینیک زیبایی مراجعه کند.

3-چند جلسه درمانی برای تزریق چربی لازم است؟

در اغلب موارد تنها یک جلسه برای درمان تمامی عارضه های پوستی با تزریق چربی کافی است؛ با این وجود با توجه به شرایط بیمار و شدت عارضه پوستی ممکن است بین 2 تا 3 جلسه به فاصله سه ماه لازم باشد. همچنین ممکن است چربی پس از 9 تا 12 ماه نیز جذب شود و نیاز به تمدید تزریق چربی باشد.

4-آیا تزریق چربی به صورت دردناک است؟

در زمان تزریق ممکن است اندکی فشار به خاطر ورود سوزن به پوست حس شود که در صورت ناراحتی بیمار، از مواد بی حسی موضعی چون لیدوکائین استفاده می شود. پس از درمان نیز در صورت احساس درد بیمار می تواند از مسکن یا کمپرس سرد استفاده کند.

5-آیا بلافاصله پس از تزریق فرد می تواند به کارهای روزمره خود بپردازد؟

بیماران پس از تزریق چربی به صورت، هیچ محدودیتی برای انجام کار های روزمره خود نخواهند داشت؛ اما لازم به ذکر است که نور آفتاب و گرما برای محل درمان مضر است. به همین دلیل بهتر است پس از تزریق چربی به صورت، تا سه روز پس از درمان از خانه خارج نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *