تزریق چربی

تزریق چربی باسن

تزریق چربی باسن

تزریق چربی باسن موثرترین و ایمن ترین روش برای فرم دهی و بازسازی باسن است که به آن عمل جراحی لیفت باسن برزیلی Brazilian butt lift (BBL) نیز گفته می شود. امروزه برای بسیاری از خانم ها داشتن یک باسن کامل و گرد اهمیت دارد زیرا این موضوع نشان دهنده جوانی و همچنین دارای جذابیت های جنسی بیشتری نیز می باشد.

روشهای زیادی برای بهبود شکل، سفتی و حجم و اندازه باسن وجود دارند که از جمله آنها تزریق های غیر جراحی، ایمپلنت، تزریق چربی، برداشتن پوست یا لیفتینگ، لیپوساکشن و استفاده از دستگاه های مختلف لیزر را می توان نام برد.

اما تزریق چربی باسن یک تکنیک ایده آل است که برای بلند کردن و سفت کردن باسن طراحی شده تا ظاهر آنها جذاب تر و جوانتر به نظر برسد. همچنین روش تزریق چربی باسن بسیار ایمن تر از کاشت باسن است. تزریق چربی باسن یک روش کم تهاجمی است که در ابتدا چربی به صورت طبیعی از بدن خود فرد با استفاده از لیپوساکشن تهیه شده و سپس در قسمتهای خاصی از باسن تزریق می شود تا شکل و اندازه آن تغییر کند.

زمان ریکاوری و بهبودی بسیار کمی در این روش لازم است. علاوه بر این، در مرحله لیپوساکشن که چربی از سایر قسمت های بدن برای تزریق در باسن استخراج می شود می توان از شر چربی های سفت و سخت که اغلب با رژیم و انجام فعالیت های ورزشی سنگین به سختی از بین می روند خلاص شد. این امر باعث می شود كه قسمت های دیگر بدن نیز لاغر شوند و به این ترتیب فرم کلی بدن زیبا تر شود.

تزریق چربی باسن چگونه انجام می شود؟

در عمل تزریق چربی باسن ابتدا چربی از سایر قسمتهای بدن مانند شکم و پهلو و ران ها برداشته می شود، سپس شسته و پاك سازی می شود و بعد از آن با سوزن هایی که مخصوص این کار طراحی شده اند به قسمت هایی از باسن كه نیاز به تقویت دارند دوباره تزریق می شود. ممکن است لازم باشد چندین بار روش پیوند چربی باسن را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. پس به طور کلی تزریق چربی باسن را می توان به عنوان یک فرآیند سه مرحله ای توضیح داد: (1) برداشت (2) خالص سازی و (3) تزریق یا پیوند دادن چربی.

خطرات تزریق چربی باسن چیست؟

انجام تزریق چربی باسن یک تصمیم شخصی است زیرا در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا مزایای این عمل نسبت به خطرات و عوارض احتمالی که دارد قابل قبول است یا خیر.

البته جراح متخصص زیبایی در مورد خطرات مرتبط با جراحی به طور مفصل به شما توضیح خواهد داد تا اطمینان حاصل شود كه درک کاملی نسبت به خطرات یا عوارض احتمالی این عمل تزریق چربی باسن دارید. در هنگام مراجعه برای مشاوره مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح متخصص زیبایی مطرح کنید. در اینجا عوارضی که این عمل ممکن است به همراه داشته باشد ذکر می شود :

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی (هماتوم)
  • عفونت
  • کند بودن سرعت بهبود زخم
  • تجمع مایع (سرم)
  • بی حسی یا سایر تغییرات پوستی
  • بافت چربی زیر پوست ممکن است از بین برود (نکروز چربی)
  • درد، که ممکن است ادامه دار باشد
  • تغییر رنگ پوست و یا تورم طولانی مدت
  • عدم تقارن موقت

سوالات متداول تزریق چربی باسن

1-مدت زمان ماندگاری و دوام چربی تزریق شده در باسن چقدر است؟

در شرایط عادی، نتایج جراحی تزریق چربی باسن طولانی مدت خواهد بود. ایمپلنت های باسن سیلیکونی بی خطر هستند و به مدت 20 سال یا بیشتر می توانند دوام داشته باشند اما در مورد پیوند، بافت چربی تزریق شده با بافت های خود فرد ادغام می شود و اگر مراقبت مناسبی صورت بگیرد بیمار می تواند از نتیجه دائمی تزریق چربی به باسن سود ببرد.

2-مدت زمان بهبود و ریکاوری تزریق چربی باسن چقدر است؟

بسته به ماهیت عمل جراحی انجام شده، احتمالاً 2-3 هفته تورم خواهید داشت. شما می توانید بعد از دو هفته به کار خود برگردید، اما باید مدت زمان نشستن و خوابیدن را محدود کنید.

3-چه مقدار چربی برای تزریق به باسن مورد نیاز است؟

مقدار لازم برای برداشت چربی به صورت موردی متفاوت است اما به طور متوسط 200-1000 سی سی چربی به هر یک از باسن ها تزریق می شود. در یک بررسی مطالعاتی که بر روی ۱۰۰ نفر انجام شد میانگین ۶۰۰ سی سی چربی در هر طرف تزریق شده است. به طور کلی میزان تزریق چربی به میزان ذخیره چربی در سایر قسمتهای بدن و میزان کشش پوست باسن نیز بستگی دارد.

4-آیا انجام تزریق چربی باسن در صورتی که ذخیره چربی بیمار در سایر نواحی بدن جهت انجام لیپوساکشن کم باشد امکان پذیر است؟

خیر. اگر بیمار چربی اضافی کافی برای برداشت نداشته باشد و مایل به افزایش وزن نیز نباشد، آنگاه استفاده از ایمپلنت های سیلیکون گلوتئال به جای تزریق چربی به باسن توصیه می شود.

 5-چه موقع بعد از عمل تزریق چربی باسن می‌توانم بشینم؟

نظر متخصصان در این مورد متفاوت است بعضی از آنها نشستن بعد از دو هفته را توصیه کرده‌اند و برخی دیگر به بیماران پیشنهاد کردند که تا هشت هفته از نشستن خودداری کنند. اما به طور کلی مطالعات نشان داده که شش هفته دوره زمانی مناسب و مطمئنی است که بعد از عمل می توانید بنشینید.

6-بعد از چه مدت می توانم نتایج را ببینم؟

بلافاصله پس از عمل، شما می توانید نتایج را مشاهده کنید. اما برای اطلاع از نتایج دقیق و نهایی، لازم است چند هفته برای رفع کبودی و تورم صبر کنید. به طور کلی بعد از ۶ ماه حدود ۷۰ درصد چربی تزریق شده باقی خواهد ماند و ۳۰ درصد آن به طور طبیعی جذب بدن خواهد شد و شما می توانید نتایج نهایی را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *