تزریق چربی

تزریق چربی سینه

تزریق چربی سینه

 تزریق چربی سینه جدیدترین و موثرترین روش برای افزایش اندازه و پر کردن سینه ها است که فقط سلول های چربی را به بافت پستان پیوند می دهند.

تزریق چربی سینه روش درمانی برای زیبا سازی و فرم دهی به پستان ها می باشد. در طول سال ها، عواملی مانند بارداری، بیماری ها و نیروی جاذبه باعث تغییر شکل وکوچک شدن سینه در زنان می شود. کاهش اندازه سینه معمولاً در دوران یائسگی به دلیل کاهش سطح هورمون های زنانه مانند استروژن به طور خود به خودی اتفاق می افتد.  سینه های کوچک و بد فرم می تواند علل ژنتیکی و مادرزادی نیز داشته باشند یا به دنبال حوادثی مانند سوختگی رخ دهد.

همچنین بیماری های بسیاری ممکن است باعث تحلیل و یا آتروفی پستان شود که کاهش فشار خون ، هایپر آندروژن (افزایش هورمونهای مردانه)، درمان آنتي استروژن براي سرطان پستان و سندرم تخمدان پلي كيستيك و سوء تغذيه ناشی از اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی عصبی را می توان نام برد.

تزریق چربی سینه می تواند هرگونه ناهنجاری کوچک‌ در سینه ها را اصلاح کرده و ظاهر زیبایی به آنها ببخشد.

 برای زنانی که به دنبال تقویت سینه های خود به اندازه یک فنجان هستند، تزریق چربی یک روش کمتر تهاجمی و جایگزین طبیعی برای ایمپلنت ها است. یک مزیت بزرگ این روش آن است که هیچ یک از عوارض جانبی مرتبط با کاشت ایمپلنت را ندارد و اینقدر کارایی دارد که می تواند همان نتیجه کاشت را در اختیار بیماران قرار دهد. این روش جراحی زیبایی سینه همچنین برای ترمیم پستان ها پس از ماستکتومی نیز استفاده می شود.

مراحل انجام تزریق چربی سینه

روش تزریق چربی سینه با برداشت چربی از بیمار شروع می شود. چربی معمولاً از قسمت عقب ران بیمار گرفته می شود.

این کار با استفاده از فرآیند لیپوساکشن انجام می شود. سپس چربی خارج شده تصفیه و خالص می شود و برای تزریق در سینه ها آماده می شود.

مقایسه تزریق چربی سینه با ایمپلنت یا کاشت:

وقتی صحبت از بزرگ شدن پستان می شود، دو نوع عمل جراحی وجود دارد، تقویت سینه به کمک ایمپلنت و تزریق چربی به سینه ها.

انتخاب هر یک از این دو روش به وضعیت سلامتی و انتظارات شما بستگی دارد. مزیت انتقال چربی این است که نه تنها سینه های شما بزرگتر می شوند، بلکه قسمت هایی که چربی از آن گرفته می شود مانند ران، پاها و شکم شما نیز کوچکتر می شوند.

همچنین، جذابیت تزریق چربی سینه در این واقعیت نهفته است که ظاهر سینه بعد از انجام تزریق بسیار طبیعی به نظر می رسد، زیرا از بافت نرم چربی بدن استفاده می شود و دیگر نیازی نیست تا همانند عمل کاشت سینه زیر تیغ جراحی بروید.

انتقال چربی سینه ، جایگزینی حداقل تهاجمی نسبت به کاشت است و معمولاً برخلاف عمل کاشت بدون بیهوشی انجام می شود. با این حال، این را باید بخاطر بسپارید که ممکن است بعداً تمام نقاط لیپوساکشن دچار عوارضی مانند گشاد شدن پوست شوند.

تاثیرگزاری تزریق چربی سینه به چه صورت است

در روش تزریق چربی سینه تا اندازه محدودی می توان پستان را بزرگ تر کرد. بیمارانی که بسیار لاغر هستند، به وضوح کاندیداهای ایده آلی برای تزریق چربی سینه نیستند (زیرا چربی در بدن آنها برای انتقال وجود ندارد). با این حال، انتقال چربی برای بازسازی پستان برای افرادی که قبلا عمل لامپکتومی انجام داده اند (که در آن بخشی از سینه به دلیل وجود توده یا سرطان برداشته شده است) بسیار مفید است. اگر می خواهید پستان خود را برای بیش از یک یا دو فنجان بزرگ کنید، بهتر است روش کاشت و جراحی زیبایی سینه در نظر بگیرید.

مزایا و معایب تزریق چربی سینه

در حال حاضر ایمنی یا عوارض کم یکی از موضوعات داغ در جراحی زیبایی است. هرچند که ثابت شده ایمپلنت ها بی خطر هستند اما به دلیل اینکه پستان بافت پیچیده ای است هنوز سوالات بی جوابی در مورد خطرات تزریق چربی سینه وجود دارند که به درستی پاسخ داده نشده اند. با این حال بسیاری از جراحان پلاستیک قبول دارند که جدید بودن روش تزریق چربی سینه امنیت و ایمنی آن را زیر سوال نمی برد و هنوز نسبت به ایمپلنت و پروتز سینه دارای ایمنی بیشتری هستند.

یکی دیگر از مزایای تزریق چربی، کم بودن زمان ریکاوری پس از انتقال چربی است. با این حال، از آنجا که ممکن است مقداری کبودی و تورم وجود داشته باشد، بهتر است قبل از رفتن به سالن ورزشی یک یا دو هفته صبر کنید. در مورد کاشت ایمپلنت، بسته به وضعیت بیمار، معمولاً از سرگیری فعالیت کامل بعد از دو تا چند هفته مجاز است.

نکته منفی تزریق چربی سینه این است که سلولهای چربی پیوند شده معمولاً تا دراز مدت نمی توانند زنده بمانند، زیرا ممکن است هر بار که بیمار به هر دلیلی وزن خود را از دست بدهد چربی توسط بدن جذب شده و تحت تاثیر قرار بگیرد.

سوالات متداول تزریق چربی سینه

1- آیا هزینه تزریق چربی نسبت به ایمپلنت بیشتر است؟

از آنجا که افزایش اندازه سینه با پیوند چربی شامل دو روش (لیپوساکشن و انتقال چربی) است، معمولاً هزینه کل این روش از کاشت ایمپلنت بالاتر است.

2- عوارض بعد از تزریق چربی سینه چیست؟ 

بیشتر خانمها پس از انجام عمل ناراحتی اولیه را تجربه می کنند. ممکن است سینه ها دچار تورم شود و محل های اهدا کننده لیپوساکشن نیز احتمالا دچار درد و کبودی می شود. استفاده از بسته های سرد می تواند به شما احساس راحتی بیشتری دهد و تورم را کاهش دهد. همچنین ممکن است تا مدت ها سینه های شما حساس و سفت شود که به دلیل فرایند یکپارچه شدن چربی تزریق شده با بافت طبیعی بدن است.

3-بهترین پوزیشن خوابیدن بعد از عمل تزریق چربی سینه چیست؟

چندین موقعیت خواب ایمن وجود دارد که می تواند ضمن جلوگیری از فشار مستقیم روی سینه، شما را راحت نگه دارد. حالت خوابیده به پشت بی خطر است، اما یک گزینه بهتر این است که برای حداقل دو هفته قسمت پشت و شانه ها و سر را هنگام خواب بالا نگه دارید. خوابیدن به طور کاملا قائم یا عمودی برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست و واقعاً هم ضرورتی ندارد، اما اگر قادر باشید قسمت فوقانی بدن خود را تقریباً 30-40 درجه بالا ببرد، به شما کمک می کند تا میزان تورمی که در قفسه سینه در هنگام خواب تجربه می کنید، به حداقل برسد.

4-چه نوع لباسی باید بعد از عمل تزریق چربی سینه بپوشیم؟

اگر پزشک به شما گفته است که لباسی برای فشرده سازی سینه های بپوشید، تمام مدت آن را به مدت 1 تا 2 هفته بعد از عمل بپوشید، حتی اگر کبودی یا تورم از بین برود. اگر هنوز کبودی، تورم یا درد در اطراف بریدگی دارید، می توانید بیش از 2 هفته آن را بپوشید. به طور کلی پوشیدن سینه بند ورزشی به مدت سه ماه بعد از عمل توصیه شده است.

5-چه مدت بعد از تزریق چربی سینه می توان فعالیت ورزشی انجام داد؟

ورزش سبک تا 3 هفته و ورزش شدید 3 ماه بعد از عمل امکان پذیر است. شکل نهایی سینه های شما بعد از 6 ماه تثبیت و پایدار می شود و در این مدت باید از فعالیت های بسیار شدید خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *