کاشت مو

رشد سریع مو در یک ماه

رشد سریع مو در یک ماه

موی بلند یکی از نشانه های زیبایی برای بانوان است. بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی برای افزایش سرعت رشد مو های خود و رسیدن به موهای بلند و زیبا هستند. موهای برخی افراد به دلایل متفاوت ممکن است رشد کمی داشته باشند و در شرایطی حتی رشد مو ها ممکن است متوقف شود؛ با این حال روش های فراوانی برای تقویت مو و رشد سریع تر آن وجود دارد که می توان از آن ها بهره برد.

برخی از این روش ها دارویی است در حالی که برخی دیگر در کلینیک های زیبایی و با دستگاه های پیشرفته انجام می شود. علاوه بر آن با رژیم غذایی سالم و استفاده برخی مواد طبیعی نیز می توان باعث افزایش سرعت رشد مو شد. در ادامه در مورد روش های افزایش سرعت رشد مو در یک ماه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چه عواملی در رشد مو تاثیر دارند؟

میانگین رشد مو در یک فرد بالغ در بهترین شرایط یک تا یک و نیم سانت در ماه است. عوامل بسیاری در رشد مو ممکن است تاثیر داشته باشند. سن، نوع و جنس مو، سلامت عمومی بدن و تغذیه از جمله عواملی هستند که در رشد مو موثرند. تحقیقات علمی جدید نشان می دهد سرعت رشد مو قابل کنترل است و می توان با روش های گوناگون در افزایش رشد مو تاثیر گذاشت.

از طرفی برخی عادت ها و رفتار های نامناسب با مو نیز می تواند در کاهش و متوقف شدن رشد مو تاثیر جدی بگذارد. به عنوان مثال استفاده بی رویه و فراوان از وسایل استایل مو مانند اتو مو، رژیم غذایی ضعیف، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب مو، محکم بستن مو و اختلالات هورمونی همگی از جمله عواملی هستند که باعث کاهش رشد مو می شوند و حتی ممکن است رشد مو را نیز متوقف کنند.

می توان با استفاده از روش های کلینیکی رشد مو و یا با استفاده از دارو ها و مواد مختلف تاثیر مثبتی بر رشد مو گذاشت. در ادامه به بررسی اجمالی این روش ها خواهیم پرداخت.

روش های کلینیکی رشد مو

روش  های کلینکی بسیاری امروزه برای تقویت و افزایش رشد مو وجود دارد. بیماران با توجه به نیاز ها و شرایط خاص با تشخیص پزشک از این روش ها استفاده می کنند. یکی از این روش ها لیزرتراپی مو است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. در این روش که نوعی روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است، با استفاده از انرژی نوری فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهند و در نهایت باعث افزایش رشد مو می شوند. نتایج این درمان تا یک ماه پس از اولین جلسه قابل مشاهده خواهد بود. این روش عوارض چندانی ندارد؛ با این حال برخی مراقبت های ویژه پس از آن نیاز است و همچنین مقداری هزینه بر است که استفاده از آن را برای برخی مشکل می کند.

راهکار های رشد سریع مو در یک ماه

علاوه بر روش های کلینیکی، راهکارهای بسیاری برای افزایش رشد مو وجود دارد. داروها و مواد غذایی خاص نیز می توانند در افزایش رشد مو موثر باشند. برای مصرف دارو لازم است ابتدا با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت شود؛ چرا که استفاده از هر گونه دارو بدون تجویز پزشک ممکن است مشکلات بسیاری برای بیمار به وجود بیاورد. البته به غیر از دارو، می توان با استفاده از مواد طبیعی و تغذیه در رشد مو تاثیر گذاشت. برخی از راهکار های طبیعی که می توان برای افزایش رشد مو از آن ها استفاده کرد عبارتند از:

  • مصرف غذاهای سرشار از پروتئین و بیوتین
  • مصرف زینک و آهن
  • استفاده از روغن های مناسب برای مو مانند روغن نارگیل و آفتابگردان
  • استفاده از مکمل های کراتینی
  • استفاده از رژیم غذایی سالم و غنی از ویتامین ها و املاح معدنی
  • ماساژ مو با ماسک های طبیعی
  • شستشوی مو با شوینده های مناسب
  • استفاده از پی آر پی مو

سوالات متداول رشد سریع مو در یک ماه

1-آیا افرادی که به صورت ژنتیکی رشد موی کندی دارند، می توانند رشد موی خود را افزایش دهند؟

بهترین راه برای افزایش سرعت رشد مو در افرادی که به صورت ژنتیکی مشکل کندی رشد مو دارند، مشورت با یک پزشک متخصص پوست و مو و استفاده از درمان مناسب می باشد. با این حال، تا حدی می توان با تغذیه مناسب و رعایت نکات ذکر شده در این مقاله در افزایش رشد موی خود تاثیر بگذارند.

2-آیا حاملگی در رشد مو تاثیر دارد؟

در طی دوران حاملگی و بعد از آن، فرد ممکن است به ریزش مو، کندی یا توقف رشد مو دچار شود. توصیه می شود در این دوران بیمار از تغذیه مناسب بهره مند شود و از مکمل های پروتئینی، زینک و آهن به طور مرتب و زیر نظر پزشک استفاده کند.

3-آیا رنگ کردن مو می تواند در رشد مو تاثیر منفی داشته باشد؟

رنگ مو می تواند در تخریب ساقه مو، ایجاد حساسیت و ضعف در فولیکول مو و ریزش مو نقش داشته باشد، اما به طور مستقیم در کاهش رشد مو تاثیر چندانی ندارد. توصیه می شود به منظور کاهش آسیب به بافت مو از رنگ مو های گیاهی و ویتامینه استفاده کنید.

4-ماساژ مو چقدر در رشد مو تاثیر دارد؟

ماساژ مو باعث افزایش جریان خون و تحریک فولیکول مو باعث افزایش رشد مو می شود. در صورتی که ماساژ با مواد و روغن های تقویت کننده مو باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

5-آیا کوتاه کردن موها در افزایش رشد آن ها تاثیر دارد؟

آسیب دیدگی و شکنندگی ساقه مو باعث کاهش رشد مو می شود؛ به همین دلیل توصیه می شود هر سه ماه یک بار موهای خود را کوتاه کنید تا موها سالم تر و سریع تر رشد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *