کاشت مو

مزایا و معایب مزوتراپی مو

مزایا و معایب مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا این روش درمانی دارای مزایا و معایبی نیز می باشد؟ مهمترین مزایا و معایب مزوتراپی مو چیست و آیا می توان این روش را برای درمان ریزش مو استفاده کرد؟ آلوپسی، که معمولاً به آن ریزش مو یا طاسی نیز می گویند، نوعی مشکل ریزش مو بر روی پوست سر و بدن است. مردم بسیاری در سراسر جهان این مشکل را تجربه می کنند.

اما مسئله مهمی که باید به آن اشاره نماییم، این است که این مشکل در هر دو جنسیت ایجاد می شود. تنها شدت و الگوی ریزش مو در خانم ها و آقایان متفاوت است. با این حال، کلمه طاسی بیشتر برای توصیف طاسی الگوی مردانه استفاده می شود.

 این مشکل که در اصل با عقب افتادن خط مو، ریزش موی ناقص و نازک شدن تاج مشخص می شود، به دلایل مختلفی بر روی پوست ایجاد می شود. از جمله شیوه های ناسالم زندگی، عدم تعادل هورمونی، پیری، عوامل ارثی، مصرف استروئیدها، بیماری ها، بارداری در زنان، حالت دادن به مو و اقدامات بهداشتی ضعیف.

از این رو بسیاری از افراد به سراغ روش درمانی مزوتراپی می روند. اما اطلاعاتی کافی در خصوص مزایا و معایب مزوتراپی مو ندارند.

مهمترین مزایا و معایب مزوتراپی مو

بدون تردید هر روش درمانی دارای مزایا و معایبی می باشد. اما بهتر است پیش از اقدام به انجام این روش، در خصوص مزایا و معایب آن اطلاعات لازم را به دست آورید. از جمله مهمترین مزایا و معایب مزوتراپی مو باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این روش بی خطر است
  • عوارض جانبی مانند آلرژی و تداخل دارویی را به حداقل می رساند.
  • روش مزوتراپی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و پس از اتمام جلسه بیمار می تواند به زندگی سالم خود برگردد.
  • بهبودی سریع را تضمین می کند
  • بیمار در هنگام تزریق مزوتراپی دردی احساس نخواهد کرد.
  • جلسه مزوتراپی مدت کوتاهی ، حدود 15 دقیقه تا 30 دقیقه طول می کشد.
  • گران نیست
  • مزوتراپی به تحریک فولیکول های مو کمک می کند زیرا مواد تزریقی فولیکول های مو را تغذیه می کنند.
  • مزوتراپی به تحریک گردش خون در پوست سر کمک می کند.
  • مزوتراپی فولیکول های مو را تقویت می کند.

معایب مزوتراپی مو

کسب اطلاع در خصوص تمامی این مزایا و معایب مزوتراپی مو می تواند به ما کمک کند تا پیش از انتخاب این روش درمانی، به درستی تصمیم بگیریم. مزایای این روش درمانی منجر شده است تا بسیار در میان مردم محبوب باشد. اما مزایا و معایب مزوتراپی مو جدای از هم نیستند، در مورد برخی معایب خاص این روش درمانی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مزوتراپی همه مشکلات مو را درمان نمی کند، مثلا نمی تواند طاسی را درمان کند، بنابراین مزوتراپی برای بسیاری از افراد مفید نیست.
  • گاهی اوقات مزوتراپی مو تاثیر گذار نیست و مواردی نیز اثبات کرده است که مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو موفقیت آمیز نیست.
  • درمان مزوتراپی یک درمان مداوم با بیمار در طول زندگی است. یعنی بیمار باید 1-2 جلسه در سال یا هر شش ماه یکبار انجام دهد تا نتیجه مناسب را به دست آورد.
  • هیچ شواهد واضحی از اثربخشی مزوتراپی وجود ندارد. این یک مسئله نسبی است، و در هر شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

آماده سازی های پیش از مزوتراپی مو

در صورتی که برخی از آماده سازی ها را پیش از مزوتراپی مو انجام دهید، می توانید از بروز عوارض این روش درمانی پیشگیری نمایید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهتر است بیمار یک مرکز پزشکی خوب را بیمار کند که پزشکان با تجربه و با صلاحیت بالا در آن مرکز مشغول به فعالیت هستند. مچنین برای آگاهیاز عناصر مورد نیاز مو ،باید معاینات و آزمایش خون را انجام دهد..علاوه بر این موارد شخص متقاضی باید از ترکیبات تزریق مزوتراپی آگاهی داشته باشد، تا بداند پس از تزریق چه منافعی حاصل می شود

سوالات متداول مزایا و معایب مزوتراپی مو

1-مزوتراپی مو در چند جلسه انجام می گردد؟

معمولا مدت جلسات انجام مزوتراپی مو 10 جلسه می باشد که زمان این جلسات در خانمها و آقایان متفاوت می باشد.

2-چه کسانی کاندیدای مناسبی برای استفاده از روش درمانی مزوتراپی هستند ؟

 خانم ها و آقایان در هر سنی می توانند از روش درمانی مزوتراپی استفاده کنند. البته برای این که مزایا و معایب مزوتراپی مو اطلاعات مناسب کسب کنند، لازم است به پزشک متخصص مراجعه نمایند. تا مشاوره های لازم را دریافت کنند.

3-آیا مزوتراپی مو یک روش قطعی برای درمان ریزش مو به شمار می رود؟

از آنجایی که در این روش درمانی بسیاری از فولیکول های مو و سلول های مو تحت تاثیر قرار می گیرند، می توانیم بگویم بله. این روش یک روش قطعی برای درمان ریزش مو به شمار می رود.

4-مهمترین تاثیرات مزوتراپی مو چیست؟

سلامتی و پرپشتی مو، توقف ریزش مو به میزان قابل توجه، تغذیه سلول های مو و … .

5-آیا انتخاب پزشک برای مزوتراپی مهم است؟

برای این که در مورد مزایا و معایب مزوتراپی مو اطلاعات به دست بیاورید، حتما لازم است در مورد انتخاب پزشک خود بسیار دقت کنید، زیرا این روش درمانی از حساسیت بالایی برخوردار می باشد، و ممکن است مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *