کاشت مو

کاشت موی طبیعی

کاشت موی طبیعی

کاشت موی طبیعی تنها راه حل قطعی برای  ترمیم موی از دست رفته می باشد. راه حل های مختلفی برای درمان ریزش مو و رفع عوارض ناشی از آن مانند کم پشتی و طاسی وجود دارد. در این میان کاشت موی طبیعی تنها راه حل قطعی است که می توانید برای درمان و ترمیم موی از دست رفته از آن بهره مند شوید تا موهای طبیعی قابل رشد داشته باشید. کاشت مو در واقع پیوند زدن مو از ناحیه ای است که موی آن ریشه سالمی دارد و دچار ریزش نمی باشد. به همین دلیل جراح متخصص پوست و مو قبل از کاشت موی طبیعی باید موهای شما را مورد بررسی قرار داده و بانک موی مورد نیاز برای پیوند را بیابد. معمولا موی پیوندی از پشت سر تامین می شود. روش های مختلفی برای کاشت موی طبیعی وجود دارد. تفاوت روش ها در تکنیک ها و ابزاری است که برای برداشت فولیکول مو و پیوند زدن آن در ناحیه مورد نظر استفاده می شود. کاشت مو می تواند علاوه بر موی سر برای ابرو و ریش نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت ممکن است فولیکول مو از نواحی غیر از پشت سر تامین شود. معمولا جراح متخصص پوست و مو به دنبال فولیکول مو هم رنگ ریش یا ابرو خواهد بود.

کاشت موی طبیعی برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که به هر دلیلی از جمله ژنتیک، دلایل هورمونی، انواع بیماری ها، سوختگی و … دچار ریزش مو شده اید، موهای شما کم پشت است یا در نواحی مشخصی دچار طاسی هستید، می توانید برای بررسی امکان کاشت موی طبیعی به جراح متخصص پوست و مو مراجعه نمایید تا پس از بررسی دلایل و کسب آمادگی های لازم، نسبت به کاشت مو اقدام نمایید. ممکن است متخصص زیبایی یا جراح پوست و مو پس از یک دوره درمانی، اقدام به کاشت مو نمایند.

برخی مواقع اسکار ها و جای زخم نیز دلیل مراجعه برای کاشت مو می باشند چرا که در این نواحی ممکن است بیمار با عدم رویش مو مراجعه باشد. برخی بیماری ها، مصرف برخی داروها برخی فرایند های درمانی همچون شیمی درمانی نیز ممکن است سبب ریزش مو یا ضعف مو شود. در این شرایط پس از درمان، می توانید برای بررسی امکان کاشت موی طبیعی به متخصص مراجعه نمایید.

آیا برای کاشت موی طبیعی حتما باید نزد متخصص پوست و مو برویم؟

کاشت موی طبیعی نوعی جراحی است و به همین دلیل توسط جراح متخصص زیبایی یا جراح پوست و مو انجام می شود. در گذشته کاشت مو یک جراحی با بیهوشی بود اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، ابزارهایی در اختیار متخصصان قرار گرفته است تا بسیار سریع تر از گذشته و به صورت سرپایی این جراحی را انجام دهند. متاسفانه این تغییر، سبب شده است برخی افراد تصور کنند نیازی به مراجعه به متخصص ندارند و کاشت مو را در مراکز غیر معتبر و توسط افراد غیر متخصص انجام دهند. در صورتی که کاشت موی طبیعی غیر اصولی انجام شود، علاوه بر این که مشکل شما حل نمی شود، ممکن است دچار عوارضی همچون عفونت، تورم و قرمزی در ناحیه برش، درد، احساس کشیدگی در پوست سر و … بشوید. برخی مواقع فرد غیر متخصص به ریشه مو محل پیوند آسیب جدی وارد می کند. در این شرایط ممکن است موهای پشت سر خود را نیز از دست بدهید و حتی در صورت مراجعه به متخصص، بانک موی کافی برای کاشت مو نداشته باشید و فرایند درمان شما پیچیده تر شود.

سوالات متداول درباره کاشت طبیعی مو

1-سن مناسب برای کاشت مو طبیعی چه زمانی است؟

برای کاشت مو سن مناسبی تعریف نمی شود. ممکن است پس از بررسی های اولیه جراح متخصص زیبایی یا جراح متخصص پوست و مو از شما بخواهد مدتی را صبر کنید چرا که در افراد زیر 20 سال اغلب ریزش ها دلایل هورمونی دارند. برخی مواقع درخواست گذر زمان توسط متخصص، به دلیل تکمیل شدن فرایند درمان بیماری است که ریزش مو از عوارض آن است. این توصیه برای حفظ نتایج کاشت مو انجام می شود.

2-هزینه کاشت مو طبیعی چقدر است؟

روش های مختلفی برای کاشت موی طبیعی وجود دارد. بر اساس شرایط بیمار، روش مناسب به او پیشنهاد می شود. روش انتخابی تاثیر زیادی بر هزینه کاشت مو دارد. همچنین حجم کاشت مورد نیاز برای رفع مشکل بیمار نیز از دیگر عوامل تعیین کننده هزینه کاشت مو است به همین دلیل پس از مراجعه و بررسی های لازم هزینه این عمل اعلام می شود.

3-آمادگی های لازم که باید برای کاشت مو طبیعی داشته باشید چیست؟

در صورتی که تصمیم به کاشت مو طبیعی داشته باشید، برای کسب آمادگی های لازم، جراح متخصص زیبایی و جراح پوست و مو توصیه هایی برای شما خواهد داشت. عمل به این توصیه ها در کسب آمادگی لازم موثر است. این توصیه ها معمولا شامل عدم مصرف الکل، عدم مصرف قرص آسپرین، عدم مصرف برخی دارو ها و مکمل ها همچون ویتامین E می باشد. در صورتی که شرایط ویژه ای دارید یا به بیماری دیگری همچون دیابت، فشارخون و … مبتلا هستید ممکن است توصیه های دیگری را نیز دریافت نمایید.

4-پس از کاشت مو طبیعی مراقبت خاصی لازم است؟

مراقبت لازم پس از کاشت مو طبیعی معمولا پیچیده و محدود کننده نیست. پس از مدت کوتاهی استراحت که ممکن است در حد نصف روز باشد، می توانید زندگی روزمره خود را در پیش بگیرید. ممکن است متخصص جراح زیبایی و جراح متخصص پوست و مو از شما بخواهد از کمپرس یخ برای جلوگیری از تورم استفاده کنید یا چند شب اول با زاویه مشخصی استراحت نمایید. معمولا برای جلوگیری از عفونت و تقویت موهای پیوند شده برخی دارو های آنتی بیوتیک و مکمل نیز تجویز می شود. همچنین ممکن است از شما خواسته شود برای مدتی از برخی مواد شیمیایی و رنگ ها استفاده نکنید. معمولا شامپو ویژه ای نیز برای شست و شو توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *